رئیس‌جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرق از تقاضای ایران برای افزایش عرضه و صادرات گاز روسیه خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در مجمع اقتصادی شرق گفت که ایران مدت‌هاست که تقاضای افزایش صادرات گاز از روسیه را داشته است و افزود که پروژه‌ای که امکان عرضه با حجم بالاتر را فراهم کند، «کاملاً امکان‌پذیر است». 

وی همچنین افزایش اخیر صادرات گاز به چین را ستود، اما تاکید کرد که این افزایش به دلیل توسعه اقتصاد چین است و به جنگ اوکراین مربوط نمی‌شود.

پوتین گفت روسیه علیرغم ادامه جنگ ترانزیت گاز از طریق اوکراین را «دست از دست نمی‌دهد». او همچنین پیش بینی کرد که حجم تولید گاز روسیه به تدریج و حتما بهبود خواهد یافت.

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در این مجمع درباره موضوع انتخابات ایالات متحده صحبت کرد.

پوتین به شوخی گفت: رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن نامزد مورد علاقه ما بود، اما او از رقابت حذف شد. اکنون او خواستار حمایت از معاون رئیس جمهور ایالات متحده و نامزد دموکرات ریاست جمهوری کامالا هریس شد. خب، این کاری است که ما انجام خواهیم داد، از او حمایت کنیم. 

رئیس روسیه شوخی‌های دیگری انجام داد و گفت که خنده هریس "مسری" است و نشان می‌دهد که او "حالش خوب است". پوتین گفت: «ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا بیش از هر رئیس‌جمهوری قبلی تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است و اگر کامالاهریس خوب عمل کند، شاید از چنین اقداماتی خودداری کند».

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار