پس از حمایت رئیس جمهور روسیه از نامزد دموکرات‌های آمریکا، کاخ سفید از او خواست از مداخله در انتخابات آمریکا دست بردارد.

کاخ سفید امروز پنج‌شنبه از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از حمایت طعنه آمیز او از کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها از مداخله در انتخابات آمریکا انتقاد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: تنها افرادی که هویت رئیس‌جمهور بعدی آمریکا را تعیین می‌کنند، مردم آمریکا هستند و اگر آقای پوتین صحبت و دخالت در انتخابات ما را متوقف کند، بسیار سپاسگزار خواهیم بود.

رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در مجمع اقتصادی ولادیوستوک به کنایه گفت: من زمانی گفته بودم که اگر بتوانیم نامزد مورد علاقه خود را نام ببریم، او جو بایدن است، اما اکنون از هریس حمایت می‌کنیم. خنده او (هریس) بسیار جذاب است. یعنی همه چیز خوب است.

این در حالی است که دیروز چهارشنبه شبکه آمریکایی سی ان ان به نقل از منابع خود اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روسیه را به تأثیرگذاری در انتخابات آمریکا متهم کند. گفته می شود وزارت خزانه‌داری و دادگستری آمریکا از اعمال تحریم‌ها علیه چندین فرد و نهاد روسی در زمینه "تلاش‌هایی با هدف نفوذ بدخواهانه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر دادند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار