در حمله و تیراندازی اشغالگران در روستایی در جنوب نابلس، یک دختر ۱۳ ساله فلسطینی به شهادت رسید.

در حمله و تیراندازی اشغالگران در روستایی در جنوب نابلس، یک دختر ۱۳ ساله فلسطینی به شهادت رسید. در یورش‌ها به سایر مناطق کرانه باختری نیز چندین فلسطینی بازداشت، زخمی و شهید شدند.

 در پی حمله عصر جمعه شهرک‌نشین‌های صهیونیست به روستای «قریوت» در جنوب نابلس که با حمایت نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد، «بانا امجد بکر» دختر ۱۳ ساله فلسطینی بر اثر شلیک گلوله جنگی به سینه‌اش به شهادت رسید.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که نیروهایش این دختر فلسطینی را با جراحت بسیار شدیدی به بیمارستان «رافیدیا» در نابلس منتقل کردند و در آنجا پزشکان شهادت او را اعلام کردند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، پدر این دختر فلسطینی اظهار کرد که فرزندش در حالی هدف تیراندازی اشغالگران صهیونیست قرار گرفت که همراه با خواهرانش در داخل اتاق خود در خانه بود.

پیش از این نیز یک جوان ۳۴ ساله به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شده و یک جوان ۳۰ ساله دیگر در حمله شهرک‌نشین‌ها دچار کبودی و جراحت شد.

برخی منابع محلی اعلام کردند که تعدادی شهرک‌نشین به روستای قریوت یورش برده و به خانه‌های فلسطینی‌ها واقع در جنوب این روستا حمله کردند و به سمت آنها سنگ پرتاب کرده و برخی از زمین‌ها را آتش زدند.

با شهادت این دختر فلسطینی، تعداد شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به ۶۹۲ تن رسید که ۱۵۹ تن از آنها کودک بودند.

یورش‌ها به مناطق مختلف شمال کرانه باختری

در پی یورشی گسترده اشغالگران صهیونیست به شمال کرانه باختری اشغالی که ۱۰ روز ادامه داشت، آنها صبح جمعه در حالی از دو شهر طولکرم و جنین عقب‌نشینی کردند که عملیات‌های آنها چندین شهید و زخمی بر جای گذاشت و خسارات سنگینی را به زیرساخت‌ها وارد کرد.

پس از آن اشغالگران دوباره به کرانه باختری بازگشته و به روستای «یعبد» در جنوب غرب جنین یورش بردند.

این اقدامات در حالی انجام شدند که محکومیت‌ها علیه کشته شدن یک فعال آمریکایی ادامه دارد، این آمریکایی ترک‌تبار عصر جمعه به ضرب گلوله سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در روستای «بیتا» در استان نابلس در شمال کرانه باختری کشته شد.

در همین رابطه روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا به تازگی در گزارشی با اشاره به افزایش اقدامات خشونت‌آمیزی که شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری مرتکب می‌شوند، نوشت، از زمان آغاز جنگ غزه ۱۲۷۰ حمله علیه فلسطینی‌ها انجام شده است.

همچنین بر اساس آمار‌های رسمی فلسطین، تا روز پنج‌شنبه تعداد شهدای یورش گسترده اشغالگران به شهر‌ها و روستا‌های کرانه باختری به ۳۹ تن و شمار زخمی‌ها به ۱۴۵ تن رسید و علاوه بر این، ده‌ها فلسطینی دیگر بازداشت شدند، همچنین تعداد کل شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ غزه به ۶۹۱ تن و زخمی‌ها به بیش از ۵۷۰۰ تن رسید و علاوه بر اینها بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت شدند.

بازداشت ۶ شهروند فلسطینی در رام‌الله

اشغالگران بامداد امروز ۶ شهروند فلسطینی را در شهر رام‌الله بازداشت کردند. منابع محلی به خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گفتند که اشغالگران یک فلسطینی را هنگام عبور از ایست بازرسی «طیار» در حدفاصل روستای الطیبه در شرق و شهر اریحا بازداشت کردند، همینطور پنج تن دیگر را که هنوز هویتشان مشخص نشده هنگام عبور از ایست بازرسی «عین سینیا» در شمال کرانه باختری بازداشت کردند.

اشغالگران پیکر یک کودک را در اردوگاه الفارعه با بلدوزر جابه‌جا کردند

ویدیویی که برخی فعالان رسانه‌ای روز جمعه منتشر کردند، نشان می‌دهد که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی پیکر یک کودک فلسطینی را که در اردوگاه «الفارعه» در طوباس به شهادت رسانده بودند، با بلدوزر جابه‌جا کردند.

شاهدان عینی در این رابطه به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفتند، این پیکر متعلق به «ماجد فداء ابوزینه» کودک ۱۶ ساله فلسطینی است که در جریان یورش اشغالگران به اردوگاه الفارعه و تیراندازی آنها به شهادت رسید.

در یورش اشغالگران به روستای بیتونیا چند فلسطینی زخمی شدند

در یورش اشغالگران صهیونیست به روستای «بیتونیا» در غرب رام‌الله یک جوان فلسطینی با گلوله زخمی شد و چند فلسطینی دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران به چندین محله این روستا حمله برده و دست به یورش و بازرسی گسترده خانه‌های مردم زدند که به دنبال آن درگیری‌هایی شکل گرفت و اشغالگران گلوله جنگی، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

بازداشت ۲ جوان فلسطینی در جنوب الخلیل

اشغالگران عصر جمعه نیز ۲ جوان فلسطینی را در ورودی اردوگاه «الفوار» در جنوب الخلیل بازداشت کردند.

رسانه‌های فلسطینی در این رابطه اعلام کردند که اشغالگرانی که در چهارراه منتهی به اردوگاه الفوار، شهرک دورا و شهر الخلیل مستقر بودند، ۲ جوان فلسطینی را پس از متوقف کردن خودرویشان بازداشت کردند.

یورش اشغالگران به روستای یعبد

خبرگزاری «وفا» به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد که اشغالگران در ساعات پایانی روز جمعه دوباره به کرانه باختری بازگشتند و این بار با تعدادی از خودرو‌های زرهی خود به روستای «یعبد» در جنوب غرب جنین یورش برده و در نقاط مختلف آن مستقر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار