وزارت خارجه قطر تاکید کرد که سکوت جامعه بین‌المللی در قبال تخلفات، انگیزه‌ای برای اشغالگران برای ارتکاب جنایات بیشتر است.

وزارت امور خارجه قطر شهادت یک شهروند ترکیه‌ای آمریکایی توسط رژیم صهیونیستی در جریان شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز در نابلس را محکوم کرد و گفت: سکوت جامعه بین‌المللی در قبال تخلفات، انگیزه‌ای برای رژیم اشغالگر برای ارتکاب جنایات بیشتر است.

براساس گزارش النشره، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تایید کرد که نیرو‌های صهیونیستی کسانی بودند که یک فعال ترکیه‌ای آمریکایی را در جریان تظاهرات علیه شهرک سازی در کرانه باختری به ضرب گلوله شهید کردند.

این دفتر در بیانیه‌ای توضیح داد: در ۶ سپتامبر، نیرو‌های امنیتی اسرائیل یک فعال آمریکایی ۲۶ ساله را در شهر بیتا در نابلس در حالی که در یک تظاهرات مسالمت آمیز ضد شهرک سازی شرکت می‌کرد، به ضرب گلوله کشتند.

ارتش اسرائیل ادعا کرده است که در حال بررسی گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن یک تبعه خارجی در نتیجه تیراندازی است. از سویی دیگر مقامات ترکیه اعلام کردند که عایشه نور ازگی اگی، دوتابعیتی آمریکایی-ترکیه، به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیل کشته شد و قتل او را محکوم کرد.  شهردار فلسطینی بیتا و خبرگزاری فلسطینی وفا نیز گزارش دادند که سربازان اسرائیلی ایگی را به شهادت رساندند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از شهید شدن یک شهروند آمریکایی در کرانه باختری ابراز تاسف کرد و قول داد در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.بلینکن در حالی که در جمهوری دومینیکن بود به مطبوعات مدعی شد: ما از این ضایعه غم انگیز متأسفیم.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار