به نوشته یک نشریه آمریکایی در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، ممکن است چتر حفاظتی واشنگتن از روی اروپا برداشته شود.

در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، اروپا ممکن است بدون محافظ بماند. این نظر توسط کارشناسان آمریکایی نشریه فارین افرز Foreign Affairs بیان شده است.

طبق این گزارش، اروپا ممکن است خود را در موقعیت دشواری بیابد. تا پایان ژانویه ۲۰۲۵، مهم‌ترین شریک این قاره یعنی آمریکا ممکن است دوباره به دست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا کنترل شود؛ کسی که گفت روسیه را تشویق می‌کند تا "هر کاری که می‌خواهد" با کشور‌های اروپایی انجام دهد. 

کارشناسان معتقدند که اروپا ممکن است با یک "بحران امنیتی" در مقیاس بی‌سابقه مواجه شود؛ به عنوان فرمانده کل، او می‌تواند سوگند یاد کند که هرگز به نیرو‌های آمریکایی دستور ندهد برای اروپا بجنگند و اقداماتی برای خروج ایالات متحده از ارتش ناتو انجام دهد.

به گفته نویسندگان مقاله، چنین وضعیتی به این دلیل است که اروپا در ۷۵ سال گذشته به طور داوطلبانه رهبری ژئوپلیتیک را به آمریکا منتقل کرده است. حتی آلمان، با وجود اینکه کشوری با بزرگترین اقتصاد در اروپا است، «به دلیل بلاتکلیفی سیاسی فلج شده است».

اگر ترامپ در قدرت باشد و از تعهد به حفاظت از اروپا امتناع کند، ارتش اروپا بدون کمک‌های آمریکا خواهد ماند و در استقرار تسلیحات و انتقال یگان‌های رزمی در فواصل طولانی از طریق هوایی با مشکل مواجه خواهد شد. در نتیجه امکان حضور جهانی در هر کجا را از دست خواهند داد.

پیشتر دونالد ترامپ گفته بود که انتقال تسلیحات به اوکراین، آمریکا را آسیب پذیر کرده است. او همچنین بار‌ها از ولادیمیر پوتین تمجید کرده و او را فردی باهوش معرفی کرده بود.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
پیروزی ترامپ وحشی جنایتکار تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان خواهد بود
۱۲:۵۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
پیروزی ترامپ وحشی جنایتکار تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان خواهد بود
آخرین اخبار