کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از خبرنگاران و سازمان‌های رسانه‌ای بین المللی خواست از همکاران خود در غزه حمایت کنند.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، روز پنجشنبه از خبرنگاران و سازمان‌های رسانه‌ای بین المللی خواست از همکاران خود در غزه حمایت کنند و رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا به کارکنان مطبوعاتی اجازه ورود به نوار غزه را بدهد تا درد و رنج مردم غزه آزادانه منتشر شود.

براساس گزارش سما الاخباریه، لازارینی در پستی در پلتفرم ایکس گفت: پوشش روزنامه‌نگاران بین‌المللی از درگیری‌ها و جنگ‌ها ثابت است، اما در غزه نیست. حدود ۱۱ ماه است که از ورود آزادانه اکیپ‌های رسانه‌ای بین المللی به غزه و گزارش بحران انسانی و پیامد‌های جنگ جلوگیری شده است.

کمیسر آنروا گفت که روزنامه نگاران فلسطینی  به حمایت همکاران خود نیاز دارند.  او تاکید کرد: ورود رسانه‌های بین‌المللی به غزه برای گزارش بی‌طرفانه نیاز‌های انسانی عظیم و تلاش‌های شدید سازمان‌های امدادی با وجود همه مشکلات ضروری است.

لازارینی همچنین تاکید کرد که سازمان‌های خبری بین المللی باید فشار بیشتری را برای ورود به غزه اعمال کنند و آزادانه حوادثی را که در آن رخ می‌دهد، گزارش دهند.

باشگاه اسرای فلسطینی روز چهارشنبه اعلام کرد: تعداد بازداشت‌های روزنامه‌نگاران فلسطینی از زمان آغاز جنگ کشتار جمعی به ۹۸ روزنامه‌نگار رسیده است که حداقل ۱۷ روزنامه‌نگار اهل غزه هستند که توانستیم هویت آنها را تأیید کنیم.

از سویی دیگر در ۳۱ اوت، دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، تعداد کشته‌های روزنامه نگاران فلسطینی شاغل در غزه به ۱۷۲ نفر افزایش یافته است.

مترجم: مینا عظیمی

برچسب ها: آنروا ، جنگ غزه ، اخبار جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار