ترامپ از افشای جزئیات طرح خود برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین امتناع کرده و گفت که ایده‌های او تنها در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر قابل اجراست.

به نقل از "تاس" ترامپ در مصاحبه‌ای با لکس فریدمن یک وبلاگ نویس در شبکه اجتماعی ایکس گفت: نمی‌خواهم در مورد توافق زیاد صحبت کنم، زیرا فکر می‌کنم تنها زمانی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم، می‌توانم یک توافق بدست آورم و آن را تضمین کنم.

وی ادعا کرد: من یک طرح بسیار دقیق برای توقف جنگ میان اوکراین و روسیه دارم. این یک ایده خاص است، اما نمی‌توانم این طرح را به شما ارائه دهم، زیرا اگر در مورد آن صحبت کنم، نخواهم توانست این طرح را اجرایی کنم.

ترامپ بار‌ها متعهد شده است که در صورت انتخاب شدن، جنگ در اوکراین را قبل از مراسم تحلیف خود حل خواهد کرد.

وی همچنین ادعا کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، شخصاً از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درخواست خواهد کرد تا مذاکرات را آغاز کنند.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا با تاکید بر اهمیت حفظ روابط مثبت با کشور‌هایی مانند روسیه، گفت: در صورت بازگشت به کاخ سفید با ولادیمیر پوتین کنار خواهم آمد.

ترامپ ضمن انتقاد از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، گفت: انبار‌های تسلیحاتی ما به دلیل ارسال بی‌رویه تسلیحات به کی‌یف خالی شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: ما در حال حاضر هیچ مهماتی نداریم، می‌دانید چرا؟ ما آن را به اوکراین و جا‌های دیگر داده‌ایم و به همین دلیل در حال حاضر با انبار‌های خالی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت بازگشت به کاخ سفید با ولادیمیر پوتین کنار خواهم آمد، گفت: من در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، پرسنل نظامی مسئول خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را اخراج خواهم کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اکنون چهار ماه قبل از مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رقابت برای در اختیار گرفتن سکان کاخ سفید دچار تغییر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کمک تسلیحاتی آمریکا و غرب و ناتو به اوکراین نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
۰۹:۲۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
کمک تسلیحاتی آمریکا و غرب و ناتو به اوکراین نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
آخرین اخبار