مدیر اجرایی تلگرام گفت: افزایش شدید کاربران تلگرام به مشکلاتی منجر شد که سوءاستفاده از این پیام‌رسان را برای مجرمان آسان‌تر کرد.

از "خبرگزاری تاس", پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام که در فرانسه بازداشت شده در وب سایت خود نوشت: افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون کاربر باعث دردسر‌های فزاینده‌ای شد که سوءاستفاده از تلگرام را برای مجرمان آسان‌تر کرد.

وی افزود: به همین دلیل است که شخصا تلاش کردم شرایط را در این زمینه بهبود بخشم. ما این فرآیند را به صورت داخلی شروع کرده‌ایم و به زودی جزئیات بیشتری را در مورد پیشرفت در این زمینه با شما در میان خواهم گذاشت.

گفتنی است؛ مدیر اجرایی تلگرام که در فرانسه بازداشت شده است به موافقت با فعالیت مجرمانه در این نرم افزار متهم شد.

بر اساس حکم قضات فرانسوی، دوروف نمی‌تواند خاک فرانسه را ترک کند، اما او با وثیقه ۵ میلیون یورویی در این کشور آزاد است.

این کارآفرین روسی الاصل که در سال ۲۰۲۱ شهروند فرانسه شد، در مورد ادعا‌هایی که از نرم افزار او برای انتشار فیلم‌های سوءاستفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و پولشویی استفاده می‌شود، مورد بازجویی قرار گرفت.

همچنین ادعا شده است که تلگرام از به اشتراک گذاری اطلاعات یا اسناد با بازرسان خودداری کرده است.

تلگرام به این اتهامات پاسخ داده و تاکید کرده که قوانین اتحادیه اروپا را "در چارچوب استاندارد‌های صنعت و به طور مداوم در حال بهبود" رعایت می‌کند.

در بیانیه تلگرام آمده است: این ادعا که یک نرم افزار یا صاحب آن مسئول سوءاستفاده از آن نرم افزار است، بی معنی است.

پاول دورف، مدیر عامل تلگرام، سوم شهریور در فرانسه بازداشت شد. یک قاضی فرانسوی اتهاماتی را متوجه دورف کرده که مهم‌ترین آنها عدم همکاری کافی با مقامات قضایی و عدم اقدام در برابر استفاده مجرمانه برخی کاربران تلگرام است. مصادیق استفاده مجرمانه برخی کاربران شامل مواردی مانند پورنوگرافی کودکان، کلاهبرداری، پولشویی، قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان‌یافته، ترویج تروریسم و تکثیر محتوای نفرت‌انگیز است.

پاول دوروف بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام در تاریخ سوم شهریور و پس از آنکه جت شخصی وی از باکو در پاریس به زمین نشست، از سوی پلیس فرانسه بازداشت شد.

وی تابعیت «فرانسه»، «امارات» و «سنت کیتس و نویس» یکی از جزایر دریای کارائیب را دارد. دوروف ممکن است به جرایم متعددی از جمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی و پورنوگرافی کودکان متهم شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها: پاول دوروف ، تلگرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار