یک رسانه صهیونیستی از ارسال پیام اعتراضی مصر برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل نمایش نقشه جعلی از اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، قاهره با ارسال پیامی تند و شدید اللحن به(رژیم) اسرائیل، ناامیدی خود را از نقشه‌ای که «بنیامین نتانیاهو» در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود نشان داد، ابراز کرد.

این روزنامه نوشت: مصر معتقد است که این نقشه نقض توافقنامه صلح میان دو طرف است و ممکن است باعث تنش در روابط تل‌آویو و قاهره شود.

«لیور بن آری» تحلیلگر سیاسی یدیعوت آحارنوت در این باره گفت: مصر به طور رسمی از طریق مجاری دیپلماتیک نارضایتی خود را از نقشه مورد استفاده نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی اخیر وی به اطلاع اسرائیل رساند.

وی توضیح داد: این نارضایتی ناشی از نشان دادن محور فیلادلفیا بر روی نقشه به عنوان یک منطقه نظامی است که بر خلاف توافقنامه صلح کمپ دیوید و امضا شده میان قاهره و تل‌آویو است.

نتانیاهو دوشنبه شب در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود، یک نقشه از اراضی اشغالی فلسطین و نوار غزه را به خبرنگاران نشان داد که در آن محور فیلادلفیا به عنوان یک منطقه نظامی و علاوه بر آن، کرانه باختری اشغالی نیز جزئی از رژیم جعلی صهیونیستی در نظر گرفته شده بود؛ اقدامی که واکنش تند تشکیلات خودگردان فلسطین را به همراه داشت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که جنبش حماس از طریق مصر و محور «فیلادلفیا» به سلاح دست می‌یابد.

این اظهارات نتانیاهو واکنش وزارت خارجه مصر را به همراه داشت و این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد: مصر مخالفت شدید خود را با اظهارات نتانیاهو اعلام و تاکید می‌کند که وی با این صحبت‌ها و درگیر کردن نام مصر، درصدد مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق و منحرف کردن توجه اسرائیلی‌ها از این مساله است.

در این بیانیه آمده است: مصر، کابینه اسرائیل را مسئول عواقب چنین اظهاراتی می‌داند که باعث افزایش تشدید اوضاع می‌شود. هدف این سخنان، توجیه سیاست‌های پرخاشگرانه است؛ امری که منجر به تشدید بیشتر تنش در منطقه می‌شود.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

قاهره بار‌ها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامد‌ها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار