مسئول انجمن روایان کنگره سرداران و ۱۵ شهید استان فارس از برگزاری یادواره شهدای ترور کشور در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای این استان در مهرماه سال جاری در شیراز خبر داد.

سردار سیدرضا متولی در نشست خبرنگاران گفت: استفاده از فضای مجازی با ایجاد موج رسانه‌ای با زمان‌بندی مناسب نقش مهمی برای حضور هدفمند مردم در برگزاری دومین کنگره ملی سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید فارس دارد. 

او از عموم رسانه‌ها خواست تا با تمام قوا برای اطلاع‌رسانی و ایجاد موج رسانه‌ای گسترده در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس تلاش کنند.

متولی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره پیش یادواره‌ها و اجلاسیه شهدای اقشار مختلف برگزار می‌شود، از برگزاری یادواره شهدای ترور کل کشور در راستای برگزاری کنگره مذکور در مهرماه سال جاری در شیراز خبر داد. 

مسئول انجمن راویان فارس همچنین برگزاری اجلاسیه شهدای اهل تسنن در روز ۱۷ مهرماه در شهر اوز را از دیگر برنامه‌های دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس عنوان کرد و گفت: کنگره اصلی به مدت ۳ شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شهرک گلستان برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: علاوه بر اینها انقلاب جهادی در رابطه با تألیف کتب شهدا در فارس در راستای کنگره مذکور انجام شده است و بر روی موضوعاتی کار شده است که مغفول مانده بود. کتب داستانی بر اساس مستندات واقعی شهدا تدوین شد و به سوژه‌های پرداختیم که تاکنون بدان‌ها پرداخته نشده بود.

متولی از رونمایی از ۷۳ کتب شهدا در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس خبر داد و گفت: یکی از منویات رهبر معظم انقلاب تولید کتب مستند روایی مخاطب پسند است و این اتفاق در فارس رخ داد و جهادی در تولید کتب مستند روایی صورت گرفت که در تاریخ ۲۲ شهریورماه جاری از این کتب رونمایی خواهد شد.

احصاء یک هزار و ۶۰۰ سوژه دفاع مقدس در فارس

سیدمرتضی آل علی رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس نیز از احصاء یک هزار و ۶۰۰ سوژه دفاع مقدس در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای استان جهت استفاده پژوهشگران خبر داد و گفت: تلاش می‌شود این سوژه‌ها برای استفاده پژوهشگران تبدیل به کتاب شوند و بنا داریم تا زمان برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس که در آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود، هر هفته یک نشست خبری با موضوع کنگره برای کمیته‌های ستاد کنگره برگزار کنیم. 

او از تشکیل ۲۵ کمیته ذیل ستاد برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس خبر داد و گفت: در راستای برگزاری کنگره ۳ سال تلاش انجام دادیم و فعالیت‌ها ۲۲ ماه است که به صورت تخصصی دنبال می‌شود و تاکنون جلسات متعددی برگزار شده است.

آل‌علی با بیان اینکه فارس در برگزاری یادواره‌های شهدا پیشتاز است، گفت: در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس، ۷ هزار و ۴۳۲ پیش یادواره و اجلاسیه شهدا در سطح استان برگزار می‌شود. 

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس ادامه داد: این اجلاسیه‌ها در سطح شهرستانی، استانی، قشری، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که اجلاسیه اصحاب رسانه جبهه مقاومت طی روز‌های ۱۵ و ۱۶ مهرماه سال جاری به صورت بین‌المللی و اجلاسیه‌های شهدای ارتش و شهدای زن به صورت ملی برگزار خواهد شد. 

او بیان کرد: بالغ بر ۳۴ عنوان برنامه شاخص استانی و ملی در راستای برگزاری دومین کنگره شهدای فارس برگزار خواهد شد که اولین برنامه تجلیل از پدران و مادران شهدا همراه با رونمایی از ۷۳ عنوان کتب مستند شهدا در تاریخ ۲۲ شهریور برگزار می‌شود. 

آل علی، همچنین ضبط و پخش برنامه راوی‌شو در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه جاری در استودیو امین تاریخ شیراز را از دیگر برنامه‌های دومین کنگره شهدای فارس عنوان کرد و گفت: از ابتدا تا انتهای مهرماه امسال هر روز چندین برنامه در راستای دومین کنگره شهدای فارس در سطح استان اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه برگزاری برنامه ستاره‌های شهر به مدت ۳ شب در گلزار شهدای شیراز در هفته دفاع مقدس با روایتگری حسین یکتا از دیگر برنامه‌های دومین کنگره شهدای فارس است، گفت: همچنین ۲۲ مستند تلویزیونی و ۱۷ فیلم کوتاه درباره شهدای فارس تولید شده است که همه اینها در مهرماه اکران خواهند شد.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، برگزاری تئاتر‌های صحنه‌ای و میدانی با موضوع شهدا و برپایی اجلاسیه‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های برشمرد و گفت: اجلاسیه شهدای ادیان توحیدی در ۱۱ مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

او با بیان اجلاسیه اصلی از ۴ آبان‌ماه با برگزاری اجلاسیه شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حرم مطهر آغاز خواهد شد، گفت: دومین اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس در تاریخ ۴ تا ۱۰ آبان‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار