مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به جمع‌آوری طراحی‌های مختلف از طراحان نقاط مختلف کشورمان برای ساماندهی گلزار شهدای شیراز از آغاز عملیات این ساماندهی در آینده نزدیک خبر داد.

نشست ساماندهی گلزار شهدای دارالرحمه شیراز با حضور ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، جمعی از مسئولان شهرداری و نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز و برخی از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر در جوار گلزار مطهر شهدای دارالرحمه برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: شهدا همواره پناهگاه مردم بوده‌اند و آحاد جامعه برای شهدا احترام و ارادت خاصی قائل هستند به گونه ای که در تمامی روزهای هفته، مزار شهیدان، زیارتگاه عاشقان و دلدادگان طریق شهادت است و مردم با حضور در گلزار شهدا و توسل به آنان، در کنار مزار مطهرشان طلب حاجت می‌کنند و به آرامش می‌رسند.

ابراهیم بیانی افزود: ضرورت دارد گلزارهای شهدا به گونه‌ای بازسازی و ساماندهی شوند که بتوانند مصداق زیارتگاه را پیدا کنند.

او اظهار کرد: استان فارس تاکنون حدود ۱۵ هزار شهید گلگون کفن تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است که این شهدای گرانقدر در ۱۲۳۷ گلزار مطهر در استان فارس آرمیده‌اند و شهر شیراز قریب ۵۰۰۰ شهید والامقام تقدیم اسلام وانقلاب کرده است که این عزیزان در ۱۵ گلزار مدفون هستند.

بیانی تصریح کرد: گلزار شهدای دارالرحمه شیراز میزبان حدود ۳۵۰۰ شهید گلگون کفن دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای امنیت، مدافع حرم، سلامت و ... است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گلزار شهدای کشور محسوب می‌شود که بهسازی و ساماندهی آن امری ضروری است.

او بیان کرد: در همین ارتباط با مطالبه و پیگیری بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و همکاری ارزشمند اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری پرتلاش شیراز، فراخوان ملی جهت دریافت طرح‌های پیشنهادی طراحان نقاط مختلف کشور اعلام و طرح ساماندهی گلزار شهدای دارالرحمه شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد: تاکنون طرح‌های گوناگون توسط طراحان کشوری در اختیار متولیان کار در شهرداری شیراز قرار گرفته است و به زودی با نظر کارشناسان مربوطه در شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس طرح نهایی انتخاب و با همراهی خانواده های معظم شهدا عملیات ساماندهی مزار مطهر آنان در آستانه دومین کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس آغاز خواهد شد.

بیانی گفت: امید است با دعای خیر مردم بتوانیم قدم کوچکی در ترویج وتوسعه فرهنگ شهید وشهادت برداریم؛ یقینا ساماندهی مزار مطهر شهدا یکی از مصادیق ترویج وتوسعه فرهنگ ناب شهداست و درتلاش هستیم با همکاری خیرین و دستگاه‌های ذیربط ساماندهی سایر گلزارهای شهدای شیراز و شهرستان‌ها را که انجام نشده ان‌شاءالله دنبال کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار