کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید فارس

فرمانده سپاه فجر استان فارس، گفت: اعزام بیش از یک هزار فرهنگی به اردوی راهیان نور و پیشرفت و برگزاری اولین یادواره شهدای معلم استان فارس در خوزستان کاری خلاقانه و فاخری بود که کمیته شهدای دانش آموزی و فرهنگی استان انجام دادند.

سردار یدالله بوعلی در جمع اعضای کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان درمحل اداره کل آموزش و پرورش فارس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور، با تجلیل از تلاش‌های آموزش و پرورش در خصوص برپایی یادواره‌های شهدای دانش آموز و فرهنگی استان، گفت: در بحث برگزاری یادواره شهدا، در حوزه دانش آموزی و فرهنگی فراتر از انتظار، برنامه ریزی شده است که قابل تحسین است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: کمیته فرهنگی و دانش آموزی می‌تواند جریان ساز باشد و به سرعت پیام کنگره شهدا را در دورترین نقاط استان نشر دهد.

سردار بوعلی تصریح کرد: تفویض اختیار به بخش‌های مختلف موجب بروز خلاقیت و نوآوری می‌شود لذا ما در برپایی یادواره‌ها شاهد این موضوع هستیم.

او ادامه داد: تلاش در جهت مردمی کردن و افزایش مشارکت در برگزاری کنگره شهدا گام ارزشمندی است که در حال انجام است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا، برنامه‌های کنگره سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس به خوبی در حال انجام است.

او ادامه داد: اعزام بیش از یک هزار فرهنگی به اردوی راهیان نور و پیشرفت و برگزاری اولین یادواره شهدای استان فارس در خوزستان کاری خلاقانه و فاخری بود که کمیته شهدای دانش آموزی و فرهنگی انجام دادند البته دومین کنگره نیز که در حرم شاهچراغ علیه السلام برگزار شد کم نظیر بود.

سردار بوعلی اضافه کرد: اطلاع رسانی در خصوص کنگره موضوع مهم و حساسی است که باید به آن پرداخته شود لذا هدف‌گذاری ما این است که همه در جریان این کنگره قرار گیرند.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: برگزاری یادواره علاوه بر اینکه مراسمی معنوی است اثر هنری نیز محسوب می‌شود البته باید آثاری خلق کنیم که ویژه یک زمان خاص نباشد بلکه همیشه ماندگار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تقدیر از همکاری‌های سپاه فجراستان، اظهار کرد: تلاش داریم برنامه‌های یادواره شهدا با سبک و سیاق جدید انجام شود لذا با این نگرش برنامه ریزی کرده ایم.

فرشید قاسمی افزود: برگزاری مسابقاتی با عنوان شهید دانش آموز محمدرضا کشاورز با حضور گروه‌های ۵ نفره و با موضوع بازطراحی کردن وقایع دوران دفاع مقدس، که به صورت کلاسی و مدرسه‌ای برگزار و مستند سازی خواهد شد یکی از این برنامه‌ها است.

رئیس کمیته شهدای دانش آموز و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس، تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت یادواره‌های شهدا که با شکل و محتوایی خلاقانه و با محوریت دانش آموزان در سطح استان انجام می‌شود در کشور بی نظیر است.

قاسمی گفت: در طرحی نو، دانش آموزان دلنوشته‌هایی را با عنوان "اگر من شهید شوم" ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هدف اصلی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و این روش‌ها بسیار موثر است لذا شایسته است سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش همکاری کنند.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این نشست اظهار کرد: یادواره شهدای دانش آموز در اولویت برنامه‌های کنگره قرار دارد.

سردار هاشم جمالی افزود: تعامل فوق العاده‌ای بین سپاه و آموزش و پرورش وجود دارد و در دوران طلایی همکاری‌های بین دو دستگاه قرار داریم.

او با اشاره به اینکه مدارسی بودند که در دوران دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند گفت: احصا مدارس شهیدپرور در دستورکار است و ضروری است این مدارس معرفی شوند.

جمالی خاطرنشان کرد: ۹۲ شهید از مدرسه عشایری شهید بهشتی در کشور بی نظیر است بنابراین نباید به سهولت از کنار این موضوع گذشت.

او بر برگزاری یادواره شهدا در مدارس تاکید و عنوان کرد: تولید، محتوا، فیلم، مستند، و ... با تایید شورای تالیف از سوی آموزش و پرورش مورد استقبال سپاه قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: اعضای گروه‌های سرود به تعداد شهدای هر شهر تشکیل می‌شود لذا در شیراز اعضای گروه سرود بیش از ۵۶۰۰ نفره خواهیم داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: تولید محتوا‌های شهدایی از مهمترین عملکرد‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

علی خواجه نژادیان افزود: راه اندازی گروه‌های تئاتر سیار با موضوع شهدا در سطح شیراز و سایر شهر‌های استان با استفاده از سینما‌های سیار کانون از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

او ادامه داد: برگزاری سرود دانش آموزی به صورت ویژه، تولید نماهنگ ها، تولید سرود دو زبانه، راه اندازی پنجاه مرکز یادواره در سطح استان با استفاده از المان‌های شهدا و ...، از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس نیزدراین جلسه گفت: برگزاری یادواره شهدای با برگزاری اردو‌های راهیان نور و پیشرفت با حضور فرهنگیان از کار‌های بزرگی بود که انجام شد.

ایمان ایمانی فر افزود: دومین یادواره شهدای فرهنگی نیز در شیراز برگزار شد و سومین یادواره شهدای فرهنگی نیز به زودی برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس نیزبا تشریح برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص کنگره سرداران و پانزده هزار شهید استان فارس، اظهار کرد: تشکیل گروه‌های چند هزار نفری، برپایی نمایشگاه و برگزاری یادواره‌ها در مدارس از اهم این برنامه‌ها است.

کاظم اسماعیلی شعار افزود: اصل برنامه‌های یادواره در مهرماه خواهد بود و یادواره‌های کلاس محور و مدرسه‌ای در دستور کار است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس تصریح کرد: اجلاسیه ملی شهدای دانش آموز و فرهنگی از دیگر برنامه‌های است که در دستور کار قر دارد.
اسماعیلی شعار ادامه داد: ایجاد یادمان شهدای دانش آموز در مدرسه محل تحصیل آنها از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برگزاری ۵ هزار یادواره شهدای دانش آموز مدرسه‌ای و ۱۵ هزار یادواره کلاسی از آبان ماه ۱۴۰۲ تا آبان ماه ۱۴۰۳ از جمله برنامه‌های این اداره است.

معصوم علی صفی قلی افزود: برنامه ریزی برای تولید مستند ۱۰-۱۵ از آثار شهدای استان از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

او ادامه داد: با استفاده از رمزینه اطلاعات شهدا جمع آوری خواهد شد لذاجمع آوری اسناد ۱۵۰۰ شهید از جمله شهدای دانش آموز استان در حال انجام است تا در کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان ارائه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.