مستند تلویزیونی رسم جهاددر آستانه سالروز تشکیل جهاد سازندگی در شیراز نمایش داده شد.

مستند تلویزیونی ۴۰ دقیقه‌ای رسم جهاد که کار مشترک صدا و سیمای فارس و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است به روایت زندگی سردار عبدالرحمان جزایری از فرماندهان پیشکسوت دوران دفاع مقدس فارس می‌پردازد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: این مستند در راستای ثبت و ضبط و تبیین دلاورمردی‌های رزمندگان جهاد سازندگی فارس در دوران دفاع مقدس و الگوسازی از ایثارگران و شهدای شاخص برای نسل جوان تولید شده است.

سردار کوشکی افزود: «عبدالرحمن جزایری» فرمانده پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی فارس در دفاع مقدس، نقش کلیدی در مقاومت سنگرسازان بی‌سنگر در هنگام محاصره آبادان و پس از آن در کنار نیرو‌های ارتش و سپاه و سایر گروه‌های مردمی داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس را یکی از وظایف و اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: تاکنون به همت ایثارگران، ۸ اثر در قالب خاطرات شفاهی و چاپ کتاب از رزمندگان جهاد سازندگی استان فارس به ثبت رسیده است.

سردار کوشکی از تولید ۷ مستند از رشادت‌های شهدا و رزمندگان شاخص دوران دفاع مقدس فارس خبر داد و گفت: تا پایان امسال، ۲۴ مستند تلویزیونی دیگر از سرگذشت ایثارگران، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس استان فارس با همکاری صدا و سیما و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تولید خواهد شد.

در این مراسم همچنین از دو کتاب تاریخ شفاهی «خاکریز در طوفان» و «روایت درد و درمان» رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.