مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس استاندارد نبودن بازیگاه‌های کودکان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه تربیتی گا‌هی این اماکن و فضا‌ها نیاز به بازنگری دارد.

علی خواجه‌نژادیان در نشست خبری برنامه‌های هفته ملی کودک با بیان اینکه برنامه‌ها کانون پرورش فکری استان فارس از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این هفته، بهانه‌ای است که توجه ویژه‌ای به کودکان شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در ترور شهید سیدحسن نصرالله و سایر رهبران جبهه مقاومت و همچنین کشتار گسترده مردم فلسطین و لبنان، بیان کرد: اوج مظلومیت کودکان در غزه و لبنان مشاهده می‌شود که چگونه توسط رژیم منحوس صهیونیست به شهادت می‌رسند.

خواجه‌نژادیان با بیان اینکه کودکان بسیاری در سراسر دنیا از حق آموزش برخوردار نیستند و بسیاری از استاندارد‌های کار کودک را ندارند، افزود: بهداشت و سلامت در ایران و جهان مسئله جدی است، بنابراین این هفته فرصتی برای مطالبه‌گری در این زمینه‌ها است، لذا باید از موضوع سرمایه انسانی به موضوع کودکان توجه کنیم. هر تعللی که در حوزه کودک و نوجوان رخ می‌دهد در حقیقت یک سرمایه‌سوزی در کشور است.

او استاندارد نبودن بازیگاه‌های کودکان در کلانشهر شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: در حوزه تربیتی گا‌هی این اماکن و فضا‌ها نیاز به بازنگری دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ادامه داد: برنامه‌های هفته ملی کودک بر اساس جلب نظر مسئولان ترتیب داده شده است و از فردا این برنامه‌های آغاز می‌شود، همچنین دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم داریم. 

او اعلام کرد: در این هفته به حوزه بازی می‌پردازیم و پارک کودک میزبان رویدادی است که خانواده‌ها و فرزندان به بازی می‌پردازند. 

خواجه‌نژادیان در ادامه بیان کرد: در این هفته توجه خاصی به کودکان محلات محروم و کم برخوردار داریم و نمایش میدانی و جشن رسمی در محله سعدی برگزار می‌شود. در تداوم برنامه‌ها روز شنبه از حافظیه تا توس، کودکان نخبه در جوار آرامگاه حافظ و فردوسی شعرخوانی و گفت‌وگوی کودکان انجام می‌شود.

او عنوان کرد: بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در استان فارس را امسال داریم و آغاز جشنواره از هفته ملی کودک است و مردمی‌سازی قصه از اهداف ما در استان فارس است. داریم تلاش می‌کنیم مادرانی که علاقه به قصه‌گویی دارند را شناسایی کنیم و مسلط به مهارت‌های قصه‌گویی کنیم.

خواجه‌نژادیان بیان کرد: امسال کانون با توجه به مشکلات حادی که در حوزه نیروی انسانی داشت؛ ۲۰ درصد مربیان ما به آموزش و پرورش منتقل شدند ما هنوز در یکسال گذشته موفق به جایگزینی نداشتیم و این به خاطر دغدغه‌های معیشتی است. فرایند جایگزینی یک دوره یکساله است که در مال طی شدن است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تصریح کرد: در یک سال گذشته کانون دستاورد‌هایی را در زمینه‌های متعدد از جمله در حوزه فرهنگی کشور برتر شد، برای نخستین بار در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شد. در حوزه تماشاخانه سیار کانون توانستیم سی اجرا در طول ۱۰ روز در روستا‌ها و نقاط محروم داشتیم. در حوزه فعالیت فرزندآوری کانون به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.