مدیر کل انتقال خون استان فارس از افزایش ۵۳ درصدی میزان اهدای خون در پایان ماه صفر، نسبت به سال گذشته خبر داد.

مجید اکبرزاده مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: ادامه اجرای پویش نذر خون حسینی و نیاز مستمر به خون و فرآورد‌های خونی در استان فارس به خصوص در این ایام که به دلیل گرمای هوا و مسافرت‌های پایان تابستان با کاهش مراجعات مردمی مواجه شده ایم، فرآیند تأمین خون از طریق اجرای تیم‌های اهدا خون و نیز افزایش ساعات خونگیری در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان صورت پذیرفت. 

او گفت: در ایام پایانی ماه صفر که مصادف بود با رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) (۲۸ تا ۳۰ صفر) طی تعامل و برنامه ریزی صورت پذیرفته با مسئولین و مدیران دستگاه‌ها و با اجرای تیم‌های سیار در مراکز شهرستان‌های استان و استقرار اتوبوس اهدا خون در صحن مطهر شاهچراغ (ع)، آمار مراجعین به مراکز اهدای خون در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان، تعداد ۱۵۵۳ نفر بود که از این تعداد ۱۱۴۲ نفر موفق به اهدا خون شده اند.

اکبر زاده گفت: این آمار نسبت به سال گذشته ۴۸/۰۴درصد افزایش مراجعین و ۵۳ درصد افزایش اهدا خون را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: نیاز به خون همیشگی است و در این راستا اداره کل انتقال خون استان فارس چشم به راه حضور مستمر و همیشگی عزیزان هم استانی فرهیخته فارس در تمامی مراکز انتقال خون می‌باشد. چرا که با هر اهدای خون حداقل میتوان جان ۳ نفر را نجات داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار