معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر از اهدای ۲ هزار سی سی شیر به بانک شیر مادر، از سوی مادران این شهرستان خبر داد.

محمدجواد حسن زاده معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، با اشاره به اهدای ۲ هزار سی سی شیر به بانک شیر مادر، از سوی مادران این شهرستان، اظهار کرد: اهدای شیر مانند اهدای خون، کاری انسان دوستانه و متکی به مشارکت و همراهی مادران ایثارگر است که با عطوفت و مهری مادرانه، بخشی از شیره جان خود را به کودکی غیر از فرزند خود، هدیه می‌کنند که بیشتر آن‌ها یا نارس زاده شده اند و یا به علت ناتوانی مادر در تغذیه نوزاد، نیازمند این همراهی دلسوزانه هستند.

او افزود: شیری که از سوی مادران داوطلب اهدا می‌شود به دلیل داشتن ماده ایمنی، برای زنده ماندن نوزادان نارس بسیار موثر است و اثراتش به مراتب از شیر خشک، که بدون این ماده است، بیشتر است و جلوی مرگ و میر بسیاری از نوزادان نارس را می‌گیرد.

اسما جنوبی کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان مهر هم با تاکید بر اینکه، اهدای شیر از پارسال در شهرستان آغاز شده و این فرهنگ مثبت در حال نهادینه شدن است، گفت: همه این شیر‌ها با حفظ موازین بهداشتی و با هماهنگی کامل با مادر اهدا کننده، از طریق کارشناسان بهداشتی مراکز جمع آوری شد و با رعایت دقیق زنجیره سرد از سوی واحد سلامت خانواده به بانک شیر مادر استان ارسال شد.

او با اشاره به این که مدت ماندگاری شیر پاستوریزه در دمای منهای ۲۰ درجه فریزر‌های صنعتی این مرکز، ۶ ماه است، افزود: در صورت اعلام آمادگی مادران برای اهدای شیر، با هماهنگی کارشناس شیر مادر مرکز مشاوره، با انجام مشاوره و در اختیار گذاشتن وسایل لازم برای این اقدام او را همراهی می‌کنند.

جنوبی، از مادران دارای نوزاد شیرخوار زیر یک سال خواست: شیر مازاد بر مصرف شیرخواران خود را به بانک‌های شیر اهدا کنند، زیرا این اقدام با انگیزه‌های انسانی و الهی انجام می‌شود و برای مصرف شیرخواران نیازمند در بیمارستان آماده سازی می‌شود و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

مرکز مشاوره شیر مادر شهرستان مهر از سال ۱۴۰۰ در مرکز خدمات جامع سلامت شهر مهر آغاز به فعالیت کرده است و مادران متقاضی اهدای شیر، می‌توانند با هماهنگی با خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، ماما‌های مراکز خدمات جامع سلامت و یا با شماره تماس ۰۷۱۵۲۸۲۴۴۱۵ برای مشارکت در این امر خداپسندانه اعلام آمادگی کنند.

برچسب ها: شیر مادر ، بانک شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار