حمایت از نوزادان محروم از شیر مادر در بیمارستان حضرت زینب (س)

مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب (س) از آمادگی بانک شیر این بیمارستان برای دریافت شیر‌های اهدایی مادران جهت کمک به نوزادان محروم از شیر مادر خبر داد.

سهیلا رفیعی مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب (س) اظهار کرد: امروزه بانک‌های شیر مادران جزیی از نظام سلامت کشور به شمار می‌رود و روش‌های اهدای شیر مادران می‌تواند به عنوان یکی از عوامل موثر در تقویت مراقبت‌های بخش‌های NICU و از موارد حمایت از شیر مادر باشد. 

او اهدای شیر به نوزادان محروم از شیر مادر را مصداقی از نذر سلامت دانست و افزود: مادران نوزادان شیرخوار کمتر از یک سال که دارای شیر بیشتر از نیاز نوزاد خود هستند، پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های تخصصی سلامتی برای اطمینان از نداشتن بیماری، می‌توانند به این بانک، شیر اهدا کنند.

او با اشاره به انجام فرایند‌هایی از جمله پاستوریزه کردن شیر برای اطمینان از نبود آلودگی میکروبی، ادامه داد: در نهایت شیر فریز و نگهداری می‌شود تا برای نوزادانی که نیازمند دریافت شیر هستند، استفاده شود.

رفیعی اهدای شیر مادران به بانک شیر و استفاده آن برای نوزادان نارس را اقدامی شرعی خواند و گفت: در حال حاضر شیر‌های اهدایی، علاوه بر نوزادان این مرکز درمانی به بیمارستان‌های حافظ، نمازی، مادر کودک غدیر و همچنین استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب (س)، به برنامه ملی جوانی جمعیت اشاره کرد و با بیان اهمیت ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای مادران و نوزادان، فعالیت بانک شیر را نیز از جمله حمایت‌های معنوی در این زمینه برشمرد.

او تصریح کرد: اهدای شیر یک کار خیر و خداپسندانه است و از همه مادران دارای کودک زیر یک سال که توانایی اهدای شیر دارند، دعوت می‌کنیم به بانک شیر بیمارستان حضرت زینب (س) مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.