مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اهدای بیش از هزار و ۸۰۰ لیتر شیر توسط مادران شیرده به بانک دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - فریده فرخی گفت: برای تغذیه نوزادان محروم از شیر مادر، که زیر پوشش بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند، تاکنون هزار و ۸۱۰ لیتر شیر اهدایی مادران شیرده خراسان رضوی در این بانک ذخیره‌سازی و توزیع شده است.

به گفته او تا کنون ۱۷۴ مادر بخشی از شیر خود را برای تغذیه نوزادان نارس و بیمار اهدا کرده اند.

شیر‌های اهدایی مادران به نوزادان نارس در بیمارستان‌های ام‌البنین (س)، امام رضا (ع)، حضرت قائم (عج)، شهید هاشمی‌نژاد، سینا، رضوی و اکبر ارسال می‌شود تا برای مصرف نوزادان نارس و بیمار مورد استفاده قرار گیرد.

 مادران نوزادان نارس شیر کافی برای تغذیه فرزند خود ندارند و بیشتر به دلیل استرس‌های بعد زایمان با مشکلاتی در زمینه شیردهی روبه رو هستند از این رو شیر‌های اهدایی برای این نوزادان زندگی‌بخش است.

در شرایط کرونایی نیز مادران می‌توانند شیر اضافی خود را به بانک شیر اهدا و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، دستگاه پاستوریزه‌سازی شیر‌های اهدایی همه نوع ویروس را از بین می‌برد و شیر پاکیزه و بهداشتی در اختیار نوزادان نارس قرار می‌گیرد، چرا که مشارکت مادرانی که شیری بیشتر از نیاز فرزند خود دارند در بانک شیر می‌تواند سبب دلخوشی و آرامش مادرانی شود که به هر دلیلی امکان شیردهی به فرزند خود را ندارند.

 قبل از اینکه مادری در چرخه اهدای شیر قرار بگیرد از او چکاپ رایگانی در زمینه بیماری‌های مختلف همچون اچ آی وی، هپاتیت بی و سی به عمل می‌آید که در شرایط کرونایی کنونی این آزمایش‌ها بدون نیاز به حضور مادر و در منزل از وی انجام می‌شود.

گفتنی است طبق استفتای انجام شده از دفتر مقام معظم رهبری و مراجع عظام، تغذیه نوزاد نیازمند از شیر اهدایی بانک شیر بلامانع است.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.