رئیس کل دادگستری فارس در ادامه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح در استان، از تشکیل دادگاه‌های صلح در بیست و پنجمین حوزه قضایی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری شهرستان‌های لامرد، مُهر و خِرامه نیز پس از تشکیل دادگاه‌های صلح پرونده‌های در صلاحیت قانونی را به این محاکم ارجاع می‌دهند، گفت: استان فارس به عنوان بزرگترین حوزه قضایی کشور به لحاظ تعداد از زمان ابلاغ قانون جدید تدارکات لازم جهت اجرای قانون را در دستور کار قرار داده است.

او با بیان اینکه به غیر از شهرستان‌های یاد شده قضات ۲۲ دادگاه عمومی بخش در استان فارس نیز با دریافت ابلاغ قضایی در دادگاه به صورت رسمی رسیدگی به پرونده‌ها را آغاز کرده اند گفت: این روند با هماهنگی و سرعت در حال انجام است و تا دو ماه آینده کلیه حوزه‌های قضایی فارس تشکیلات دادگاه‌های صلح راه اندازی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین از اختصاص ۳۰ شعبه دادگاه صلح و شورای حل اختلاف در شیراز خبر داد و خاطر نشان کرد: با بررسی زیر ساخت‌ها و نیازسنجی‌ها انجام شده با پیشنهاد مدیریت ارشد قضایی استان احکام قضات دادگاه‌های صلح صادر شده و حوزه‌های قضایی به تناوب و با نظارت معاونین ناظر، اجرای این قانون را در دستور کار قرار داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: دادگاه صلح، صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا صد میلیون تومان، دعاوی در خصوص جهیزیه، مهریه و نفقه، دعاوی حصر وراثت، دعاوی در خصوص اصلاح شناسنامه و مدرک تحصیلی و غیره.. را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار