عملیات اجرایی و بهره برداری از ۶۶ طرح عمرانی شهرداری شیراز با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان، با حضور وزیر کشور در شیراز آغاز شد.

اسکندر مومنی وزیر کشور صبح پنجشنبه در بدو ورود به شیراز با حضور در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام به زیارت این امامزاده واجب التعظیم رفت و همچنین بر سر مزار شهدای حادثه تروریستی این حرم حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شان را گرامی داشت.

وزیر کشور پس از دیدار با آیت الله کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی شیراز در جریان فعالیت های انجام شده در حوزه های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار شیراز قرار گرفت.

مؤمنی همچنین بصورت میدانی از محله سنگ سیاه شیراز که در بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام قرار دارد، بازدید کرد و در جریان روند نوسازی آن قرار گرفت.

در جریان این بازدید بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۸ پروژه محرومیت زدایی با اعتبار ۳ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در شهر شیراز انجام شد.

وزیر کشور، ضمن اشاره به بازدید خود در سال های گذشته از محله سنگ سیاه شیراز گفت: شرایط امروز این محله با شرایط گذشته آن کاملا تفاوت دارد و تغییرات ایجاد شده کاملا محسوس است و شاهد هستیم که با همت استانداری، شهرداری، سپاه و فرمانداری، بافت منطقه سنگ سیاه کاملا ساماندهی شده است.

مومنی افزود: البته این کار با محدودیت هایی همراه بود و در کنار ساماندهی می بایست ملاحظات و قوانین میراث فرهنگی نیز رعایت می شد.

او ادامه داد: با اقدامات انجام شده و ترمیم بافت و ایجاد فضاهای سنتی و بوم گردی، شاهدیم که این منطقه که زمانی جزو حاشیه های شهر محسوب می شد و شرایط مناسبی نداشت امروز پذیرای گردشگران است.

وزیر کشور همچنین به صورت نمادین یکی از ۱۴ زمین چمن مصنوعی شهر شیراز را افتتاح کرد.

انتهای پیام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.