رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس از اجرای طرح رایگان طرح «صبح و نشاط» ویژه نابینایان و کم بینایان برای نخستین بار در کشور در شیراز خبر داد.

محمدرضا جعفری در نشست کمیته‌ها و رؤسای شهرستانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: طرح رایگان صبح و نشاط از طرح‌های کاربردی و موثر در سلامت مردم است و با اجرای این طرح گام بلندی در تحرک عموم مردم برداشته خواهد شد.

او شعار این طرح را «صبح و نشاط» معرفی کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این طرح جمع کثیری از ورزشکاران و خانواده را تشویق به ورزش خواهد کرد.

جعفری بیان کرد: فارس دارای پتانسیل‌های زیادی هم از لحاظ سرانه جمعیت و فضای مناسب ورزشی است و جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد ولی عزیزان نابینا کمترین سهم را در استفاده از این ورزشگاه‌ها دارند.

او، رویکرد مهم این طرح را برنامه سلامت‌محور و توسعه فعالیت بدنی در بین نابینایان و کم بینایان عنوان کرد و افزود: ورزش همگانی طی سال‌های متمادی برنامه متمرکز و کلی توسعه‌ای که بزرگترین اقلیت دارای معلولیت که طیف بینایی است، را در بر گیرد، نداشته است و طرح ورزش با نشاط این مشکل را حل خواهد کرد.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس تصریح کرد:طرح صبح و نشاط با هدف توسعه ورزش رایگان برای عزیزان نابینا و کم بینا و خانواده‌های آنها به منظور سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در قالب ورزش صبحگاهی در ورزشگاه ولایت اجرا خواهد شد و در صورت حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان فارس در دیگر ورزشگاه‌ها و شهرستان‌ها با حامی مالی اجرا شود.

جعفری اضافه کرد: این طرح برای اولین بار در کشور بین تمامی گروه‌های سنی نابینایان و کم بینایان با اولویت بانوان و خانواده‌ها که به لحاظ پزشکی مجاز به فعالیت بدنی هستند، در آن شرکت خواهند کرد تا خانواده‌ها در کنار فرزندانشان ورزش کنند.

او بیان کرد: ارتقای سطح سلامت جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان آحاد مردم با فعالیت بدنی منظم و ورزش، تغییر سبک زندگی با ترویج و توسعه ورزش همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس، مشارکت در رویدادها، فعالیت بدنی و ورزشی منظم به صورت روزانه و بسترسازی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و در جامعه از اهداف مهم این طرح است.

جعفری با اشاره به اینکه جمعی از مربیان ورزش روزانه هیئت ورزش‌های همگانی در این طرح مشارکت خواهند داشت، افزود: گام دوم طرح صبح و نشاط، استعدادیابی ورزشی است و ضمن ورزش توسط مربیان ورزش روزانه و انجام حرکات اصلاحی، متخصصین علوم ورزشی استعدادیابی ورزشی نیز خواهند شد، هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان فارس ارزیابی‌های لازم جهت کشف استعداد‌های ورزشی انجام خواهد شد.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس ادامه داد: ضمن انجام برنامه‌های ورزشی پیش‌بینی شده است تا با همکاری مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز دوره‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی برای خانواده انجام و یک بسته ورزشی، فرهنگی و آموزشی در این طرح انجام شود.

او بیان کرد: در راستای توسعه صبح و نشاط هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت نخواهد شد و تمام برنامه‌های ورزشی، آموزشی و فرهنگی رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار