رییس اداره امور عشایر قزوین از خدمات صورت گرفته شامل تحویل ۵۰ پنل خورشیدی و اقدامات جهادی در حوزه بهداشت و سلامت دام در نقاط مختلف عشایری استان خبر داد.

سعید ابیت رییس اداره امور عشایر قزوین گفت: توزیع ۵۰ پنل خورشیدی قابل حمل توسط شرکت توزیع برق استان قزوین در بین عشایر محروم مناطق شامدشت، قراباسی و چای اوباسی از بخش طارم و عشایر بخش کوهین از عمده کار‌هایی بود که در این ۴۸ ساعت گذشته انجام شد.

وی اضافه کرد: این پنل‌ها در راستای اجرای مصوبات تفاهم نامه بین شرکت توانیر و شرکت توزیع برق استان از محل اعتبارات شرکت توانیر و در راستای برق عشایر فاقد برق با اعتباری معادل ۶ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال تامین شد.

ابیت به برگزاری اردوی جهادی پزشکی در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: اردو جهادی پزشکی در مناطق ییلاقی شامدشت، چای اوباسی و قیراوباسی از بخش طارم شهرستان بویین زهرا شامل خدمات پزشکی، مامایی و توزیع رایگان دارو برای ۵۶ نفر از عشایر ساکن مناطق یاد شده برگزار شد.

به گفته این مسئول، در این اردو خدماتی مانند واکسیناسیون، توزیع سم و معاینات دامپزشکی برای یک هزار راس دام عشایر ساکن مناطق یاد شده صورت گرفت.

نشست تبیین مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر و رعایت مسائل بهداشتی در مناطق عشایری از دیگر اقدامات مهم برای جامعه عشایری در هفته جاری بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار