مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: با تکمیل فرایند حدنگاری، پرونده‌های دادگستری ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

غلامحسینی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین در ارتباط تلفنی با برنامه روی خط باشید شبکه قزوین گفت: تمام فرایند ثبت اسناد ماهیت پیشگیری از جرایم را دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به وظایف سردفتران هم گفت: یکی از این وظایف توضیح متن قرار دادهاست و اگر در این رابطه سردفتری کوتاهی کند ثبت و اسناد در این خصوص اقدام خواهد کرد.

غلامحسینی درباره اجرای قانون الزام به ثبت معاملات گفت: این قانون از سوم تیر به اجرا در آمده است و اسنادی که از این تاریخ صادر شده اند باید به صورت رسمی منتقل شوند.

وی از راه اندازی سامانه ثبت ادعا تا یک سال آینده خبر داد که در آن کلیه اسناد نقل و انتقال ثبت خواهد شد.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین، پس از راه اندازی این سامانه اخبار آن از سوی دستگاه قضا و از طریق رسانه‌های رسمی اعلام خواهد شد.

وی درباره مقررات اصلاحات اراضی روستای نیکویه هم گفت: اجرای مقررات در این منطقه انجام، فهرست کشاورزان تهیه و سهم هرکدام مشخص شده است، اما ثبت رسمی هنوز صورت نگرفته است.

محمدی جانشین دادستانی انتظامی سردفتران و دفتر یاران استان هم گفت: با توجه به اینکه از سوم تیرقانون الزام به ثبت رسمی معاملات تصویب شده است کلیه اسناد حد نگاری مشمول این قانون می‌شوند.

محمدی افزود: اسناد صادر شده بعد از اجرای این قانون به بعد به رنگ سبز هستند و در پس زمینه این اسناد درج شده و تنظیم اسناد عادی برای آن ممنوع است. 

وی درباره مبالغ دریافتی از سوی دفاتر هم گفت: یکی از تکالیف دفاتر درج هزینه در تابلوی اعلام است و باید مبالغی که دریافت می‌شود مطابق کارت اعتباری فرد باشد.

نماینده حقوقی ثبت استان بیان کرد: باید مجموع مبالغ حقوق دولتی قید شده و مبالغی که افراد پرداخت می‌کنند مطابقت داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.