مدیر کل استاندارد قزوین از تحقق ۱۲۵ درصدی اهداف و برنامه‌های سند راهبردی استانداردسازی در استان خبر داد.

میترا عقیلی مدیر کل استاندارد قزوین گفت: برنامه‌های محقق شده شامل تدوین، تجدید نظر و بازنگری استاندارد و مشارکت در استاندارد سازی بین المللی بود که اداره کل استاندارد با همکاری مسوولان مربوطه این برنامه‌ها را به خوبی محقق کرد.

وی اضافه کرد: به موجب «قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد» مصوب سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی، مجموعه‌ای متعدد و متنوع از تکالیف و ماموریت‌ها بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی و رکن نظام استاندارد کشور با محوریت «صیانت از سلامت و ایمنی آحاد مردم عزیز ایران اسلامی» گذاشته شد.

عقیلی ادامه داد: ستاد این سازمان هرساله به استناد «سند راهبردی استانداردسازی»، به تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و دستورالعمل‌های فنی و تخصصی مبادرت کرده و برنامه عملیاتی ـ راهبردی را با عطف نظر به شرایط خاص هر استان به ادارات کل استاندارد به عنوان بازو‌های اجرایی و میدانی سازمان ملی استاندارد ایران با تخصیص منابع مالی، تشریح سطوح انتظار و تبیین رویکرد‌های تحولی، ابلاغ می‌کند.

این مسئول ادامه داد: ادارات کل استانی با بهره‌گیری از کلیه امکانات و ظرفیت‌های استانی و ستادی، نسبت به تحقق اهداف برنامه‌ها به نحو مطلوب تحت نظارت نهاد‌های نظارتی ذی‌ربط اقدام می‌کنند.

وی افزود: براساس گزارش اعلام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران که پس از ارزیابی عملکرد ادارات‌کل استاندارد استان‌ها ارائه شده است، این اداره‌کل در حوزه درآمد، استاندارد سازی، ارزیابی انطباق کالا و خدمات، اندازه شناسی، آموزش و توانمند سازی، ترویج فرهنگ استاندارد، موفق به تحقق کامل برنامه‌ها شده است.

به گفته عقیلی، برگزاری پنج نشست شورای استاندارد با جمعا ۱۷ مصوبه، تحقق ۱۳۹ درصدی درآمد نسبت به برنامه مصوب، تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه‌ها در حوزه ارزیابی انطباق کالا و خدمات (صدور پروانه، بازبینی فنی و نظارت، نمونه برداری و انجام آزمون، ارزیابی انطباق کالا‌های وارداتی و صادراتی) و تحقق ۱۲۷ درصدی برنامه‌ها در حوزه اندازه شناسی (آزمون و علامت گذاری وسایل سنجش، آزمون نازل‌های سوخت و طرح پیش بسته بندی) از دیگر دستاورد‌های این اداره کل است.

مدیرکل استاندارد قزوین بیان کرد: همچنین ۱۳۶ درصد از برنامه‌ها در برگزاری دوره‌های آموزش و توانمندسازی و ۱۵۶ درصد از اقدامات در حوزه ترویج و فرهنگ استاندارد نیز در سطح استان قزوین محقق شد و به اجرا در آمد که امیدواریم با همکاری مسوولان ذی ربط این روند ادامه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.