رییس پلیس راهور قزوین از برنامه احداث ۱۳ پل مکانیزه عابر پیاده با هدف کاهش مخاطرات عبور و مرور شهروندان در سال جدید خبر داد.

سرهنگ علی آسیایی رییس پلیس راهور قزوین گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته در شورای ترافیک استان قزوین قرار است که در سال جدید حداقل ۹ و حداکثر ۱۳ پل عابر پیاده در خیابان‌های پرتردد قزوین نصب شود.

وی با بیان اینکه نصب پل‌های عابر پیاده به کاهش مشکلات ترافیکی و تصادفات منجر می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه فرهنگ عبور از پل‌های عابر پیاده هنوز بین شهروندان نهادینه نشده و شاهد هستیم که بیشتر مردم به خصوص جوانان بدون توجه به مخاطرات عبور از عرض خیابان، همچنان با وجود پل‌های عابر پیاده از آن استفاده نمی‌کنند.

سرهنگ آسیایی بر مکانزه بودن پل‌های عابر پیاده تاکید کرد و گفت: یکی از ملزومات پل‌های عابر پیاده، مکانزه و برقی بودن آن است تا تمامی شهروندان به خصوص کودکان و افراد مسن و سالخورده بتوانند بدون زحمت از آن استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون معابر داخلی شهر قزوین شامل بلوار خامنه‌ای و خیابان‌های خیام و نوروزیان از بیشترین مکان‌های تصادف خیز درون شهری محسوب می‌شوند.

رییس پلیس راهور قزوین بیان کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز بر اساس کارگروهی متشکل از معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری و سایر دستگاه‌ها مقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.