رییس پلیس راهور قزوین از شناسایی ۲۸ نقطه حادثه خیز و پر تصادف درون شهری در استان خبر داد.

سرهنگ علی آسیایی رییس پلیس راهور قزوین گفت: ۹ نقطه حادثه خیز درون شهری در مرکز استان قزوین قرار دارد که شامل ۷۵ درصد تمام نقاط پرتصادف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پر تصادف‌ترین نقاط استان به ترتیب در شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک قرار دارد، اضافه کرد: معابر داخلی شهر قزوین شامل بلوار خامنه‌ای و خیابان‌های خیام و نوروزیان از بیشترین مکان‌های تصادف خیز درون شهری محسوب می‌شوند.

سرهنگ آسیایی بیان کرد: نقاط حادثه خیز بر اساس کارگروهی متشکل از نهاد‌هایی مثل شهرداری و پلیس شناسایی می‌شوند که هرکدام بر اساس حوزه وظایف بین ادارات و سازمان‌های شهرداری و راهداری موارد لازم را رفع خواهند کرد.

این مسئول عنوان کرد: تصادفات فوتی در قزوین نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته که این وضعیت برای ما قابل قبول نیست، همچنین آمار‌ها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد تصادفات ما برای عابر پیاده، ۳۵ درصد موتورسیکلت و مابقی برای سایر وسایل نقلیه بوده است.

سرهنگ آسیایی گفت: شناسایی رانندگان و راکبان متخلف به دلیل انجام حرکات مارپیچ و نداشتن کلاه ایمنی در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم با تشکیل یک بانک اطلاعاتی برای آنها آموزش و کلاس برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار