مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین از ارائه ۵۷ هزار و ۵۹۸ نفر ساعت انواع آموزش‌های مهارتی برای زندانیان از ابتدای سال جدید تاکنون خبر داد.

سیروس صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین با تاکید بر اینکه توانمندسازی مهارتی افراد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: علاوه بر آموزش به زندانیان، هشت هزار و ۳۶۹ نفر ساعت آموزش نیز معتادان بهبودیافته ارائه داده شده که شامل تراشکاری، خیاطی، جوشکاری و برقکشی بوده و کارگاه‌های مجهزی نیز در زندان‌ها برای آموزش به آنها تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرایم بیکاری است، ادامه داد: نداشتن حرفه و مهارت یکی از دلایلی است که برخی از افراد به سرقت و مصرف مواد مخدر روی می‌آورند که اگر به افزایش مهارت و حرفه در بین افراد اقدام کنیم، جامعه‌ای بدون آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

صارمی با بیان اینکه آموزش‌ها در رشته‌ها و حرفه‌های مختلف به زندانیان متقاضی ارائه شده است، ادامه داد: این افراد که مورد آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند، با کمک سازمان زندان ها، بخش خصوصی و سازمان فنی و حرفه ای، بلافاصله بعد از آزادی جذب کارگاه‌ها می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین اضافه کرد: آموزش در زندان‌ها با توجه به نقش سازنده‌ای که در روحیه، خودباوری، اصلاح، تربیت، ایجاد اشتغال و تامین معاش آینده مددجویان دارد، منجر به بازگشت موثر آنان به جامعه و موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.