به مناسبت هفته ملی مهارت اولین کارگاه دولتی هوش مصنوعی در مرکز محمدیه افتتاح شد.

صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت:  اولین کارگاه دولتی هوش مصنوعی در مرکز محمدیه، جهت ارائه آموزشی‌های نوین برای اولین بار در استان قزوین افتتاح شده است.

وی افزود: هزینه‌های تجهیز این مراکز بالاست و از مسئولان می‌خواهیم کمک مالی کنند تا بتوانیم در مراکز دیگر استان هم در این زمینه به مردم ارائه خدمت کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین همچنین از راه اندازی یک مرکز هوش مصنوعی از سوی بخش خصوصی در تاکستان خبر داد.

صارمی، آینده مشاغل را متاثر از تکنولوژی‌های همچون هوش مصنوعی و اینگونه آموزش‌ها را نیاز جوانان و جامعه دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها گفت: در استان قزوین ۱۱ مرکز آموزشی و ۵۶ کارگاه مجهز داریم ولی با کمک مالی مسئولان این تجهیزات را می‌توان بروز‌تر کرد.

صارمی همچنین به بروز بودن آموزش‌ها در فنی و حرفه ایی اشاره و بیان کرد: در مرکز آموزش مربیان سازمان، در کرج دوره‌های آموزشی نو و بروز به مربیان داده می‌شود تا بتوانند کارآموزان را با مهارت‌های جدید و پیشرفته آشنا کنند.

راهگشایی تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه

تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بعد از گذشت ۵۰ سال، آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: مهارت باید مکمل مدرک شود تا بتوان جوانان را مشغول به کار کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اضافه کرد: ۶۰ درصد افراد بیکار جامعه فارغ التحصیل دانشگاه هستند، اما با کسب مهارت می‌توان اشتغالزایی کرد و مهارت باید مکمل مدرک شود تا بتوان جوانان را مشغول به کار کرد.

وی افزود: بعد از ۵۰ سال، سال گذشته اساسنامه ایی تصویب شد و مزایای آن تعیین تکلیف منابع وضعیت منابع مالی و در آمدی این سازمان بود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، با اختصاص ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالا‌های قاچاق به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت شد.

صارمی گفت: رتبه بندی معلمان و تقلیل ساعت کاری مربیان از دیگر مزایای این اساسنامه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار