رییس آموزش و پرورش کودکان استثنایی قزوین گفت: ۲۲ مدرسه تخصصی در استان آماده پذیرش دانش آموزان خاص و استثنایی برای شروع سال تحصیلی جدید است.

رقیه حسن پور رییس آموزش و پرورش کودکان استثنایی قزوین گفت: مدرسه زیر ۶ سال ناشنوایان ویژه کودکانی که کاشت حلزون انجام داده یا از سمعک استفاده می‌کنند از جمله این مدارس بوده تا با مهارت آموزی کودکان را برای ورود به جامعه به ویژه تحصیل در مدارس عادی آماده کند.

وی اضافه کرد: مدارس کم توان ذهنی و مدارس تخصصی نابینایان و ناشنوایان در تمامی مقاطع در قزوین به دانش آموزانی که شرایط خاص دارند خدمات ارایه می‌کنند.

حسن پور با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ دانش آموز در مدارس خاص استان قزوین تحصیل کردند، ادامه داد: ۱۰ مدرسه ویژه افراد دارای معلولیت جسمی و یا ذهنی در سایر شهرستان‌های استان و شهر‌های اطراف فعال است.

این مسئول در ادامه به سنجش ۱۹ هزارو ۸۰۰ نوآموز قزوینی به منظور ورود به دبستان اشاره کرد و گفت: از جاماندگان درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر در سامانه سنج نوبت گیری کنند.

حسن پور بیان کرد: در استان قزوین نزدیک به ۲۲ هزار نوآموز در قزوین برای ورود به دبستان باید مورد سنجش و پایش سلامتی قرار بگیرند، با این نکته که اگر سنجش دانش آموزان انجام نشود اجازه ثبت نام در مدارس را نخواهند داشت.

رییس آموزش و پرورش کودکان استثنایی قزوین گفت: تمامی دانش آموزانی که می‌خواهند در مدارس عادی ثبت نام کنند باید از طریق سامانه سنجش مراحل پایش سلامت جسمی و ارزیابی هوش را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار