اردن اظهارات ایتمار بن گویر در ساختن کنیسه در مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به مواضع افراط گرایان خود علیه فلسطینیان شهرت دارد با اظهارات خود خشم مقامات فلسطینی و بین المللی را به همراه داشته است به طوری که رئیس شین بت اقدامات وی را در تضاد با منافع رژیم صهیونیستی خوانده است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای اظهارات فتنه جویانه اخیر بن گویر را به شدت محکوم کرد. 

در این بیانیه آمده است: ما اظهارات بن گویر که خواستار ساختن کنیسه در مسجد الاقصی شده است را به شدت محکوم کرده و آن را نژادپرستانه می‌دانیم. 

این بیانیه می‌افزاید: این اظهارات نقض آشکار قوانین بین المللی و اقداماتی تحریک آمیز و غیرقابل پذیرش است که نیازمند مواضع قاطع بین المللی در محکومیت و مقابله با آن است. 

اردن به عنوان متولی اماکن شریف بیت المقدس تاکید دارد: تمامی مسجد الاقصی و مناطق اطراف آن اماکنی مقدس برای عبادت مسلمین محسوب می‌شوند و از سوی نهاد وقف اردن اداره می‌شوند. این نهاد به طور قانونی وظیفه مدیریت امور این اماکن مقدس را برعهده دارد. 

این بیانیه در پایان خاطر نشان می‌کند: اردن تمامی اقدامات لازم برای متوقف ساختن یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی را انجام خواهد داد. ما در حال آماده سازی اقدامات قانونی برای پیگیری این امر در دادگاه‌های بین المللی هستیم. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار