شرکت امنیت دریایی انگلیس از وقوع حادثه برای یک کشتی در آب‌های منطقه‌ای یمن در اقیانوس هند در حالی خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته این سومین حادثه مشابه برای کشتی ها در محدوده خلیج عدن است.

به نقل از شبکه المسیره، شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) در این باره اعلام کرد که حادثه‌ای برای یک کشتی در نزدیکی خلیج عدن یمن در اقیانوس هند رخ داده است.

 انبری گزارش داد: این حادثه در ۸۰ مایل دریایی در جنوب غربی عدن رخ داده است. برخی منابع رسانه‌ای مدعی هدف قرار گرفتن این کشتی توسط نیروهای مسلح یمن شده‌اند. این در حالی است که بعد از ظهر امروز نیز سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع دو حادثه در آب‌های یمن خبر داده بود.

اولین حادثه بنا بر اعلام سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در فاصله ۵۵ مایل دریایی جنوب شرق عدن در اقیانوس هند رخ داد که منابع رسانه ای آن را «حادثه امنیتی» خواندند اما جزئیاتی از ابعاد حادثه منتشر نشد. حمله دوم باز هم به نقل از سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در فاصله ۶۱ مایل دریایی جنوب شرقی المخا و بدون ذکر جزئیات رخ داد.

 این حملات در حالی ادامه یافته است که هیات اعزامی نیروی دریایی اتحادیه اروپا در دریای سرخ صبح امروز دوشنبه اعلام کرد: کشتی حامل پرچم یونان که سه روز پیش توسط حوثی‌ها (انصارالله یمن) مورد هدف قرار گرفت، همچنان در آتش می‌سوزد.

ارتش یمن طی ماه های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود را به غزه متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار