پدرو سانچز با هدف کنترل ورود پناهجویان به جزایر قناری به کشور‌های آفریقای غربی سفر می‌کند.

بی ثباتی در آفریقا به ویژه در مناطق غربی این قاره باعث شده است کشور‌های اروپایی شاهد موج گسترده‌ای از ورود پناهجویان به خاک خود باشند. همین مسئله سیاستمداران اروپایی را بر آن داشته تا با توسعه همکاری‌ها با کشور‌های این منطقه، معضل بحران پناهجویان را حل و فصل کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در دومین دور از سفر‌های خود به کشور‌های آفریقای غربی طی سال جاری، با هدف کاهش ورود پناهجویان آفریقایی به جزایر قناری به کشور‌های حوزه ساحل سفر می‌کند. 

براساس داده‌های آماری منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا، طی هفت ماه نخست سال ۲۰۲۴ میزان ورود پناهجویان آفریقایی به جزایر قناری ۱۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و به ۲۱ هزار و ۶۲۰ تن رسیده است. 

سانچز در این سفر قصد تقویت همکاری‌ها با کشور‌های موریتانی، سنگال، و گامبیا را دارد، زیرا این ۳ کشور بیشترین پناهجو را به سمت جزایر قناری رهسپار می‌کنند. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، دولت اسپانیا در نظر دارد طی سفر سانچز اقدام به امضای همکاری‌ها در زمینه امور پناهجویان با کشور‌های گامبیا و موریتانی بکند. براساس این توافق که پیش‌تر مشابه آن با سنگال به امضا رسیده است، نیروی انسانی این دو کشور آفریقایی می‌توانند به صورت موقت به اسپانیا سفر کرده و در این کشور مشغول به کار شوند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار