رئیس کمیسیون خدمات شهر و گردشگری شورای شهر صدرا با اشاره به سرانه پایین فضای سبز در این شهر، گفت: با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا سرانه فضای سبز صدرا افزایش چشمگیری می‌یابد.

مهدی کشاورزی در بازدید از طرح‌های عمرانی در سطح شهر صدرا با اشاره به اجرای ۴ پروژه شاخص حوزه فضای سبز، گفت: با اتمام عملیات احداث فاز نخست پارک ۱۲ هکتاری خانواده در حاشیه میدان دکتر ملک حسینی، احداث پارک ملاصدرا با مساحت ۹ هکتار در حاشیه بلوار البرز، احداث پارک در مجاورت محله جهاد فاز ۲ صدرا با مساحت ۶ هکتار، احداث بوستان با مساحت ۲ هکتار در بلوار مهندسین، بالغ بر سیصد و سیزده هزار متر مربع به فضای تفریحی و پارکی صدرا در آینده نزدیک اضافه خواهد.

او تصریح کرد: با اتمام این پروژه‌ها با میانگین جمیعیت ۲۰۰ هزار نفر سرانه فضای سبز فعلی شهر از ۴.۳ به حدود ۵.۸۶مترمربع افزایش می‌یابد.

عضو شورای شهر صدرا با اشاره به اینکه طی روز‌های آینده شاهد بهره برداری از پارک بلوار مهندسین و خانواده هستیم، افزود: پارک‌های موجود در شهر صدرا حدود ۵۸ مورد می‌باشد که تنها اکو پارک تعریف پارک شهری دارد.

کشاورزی با بیان اینکه پرداختن به مقوله خشک منظری نیز از چشم انداز‌های توسعه فضای سبز است که باب جدیدی را در بحث بهینه سازی فضای سبز ایفا می‌کند اظهارداشت: تامین آب مورد نیاز فضای سبز نیز از مباحث مهم توسعه فضای سبز می‌باشد که پرداختن به منابع آبی تصفیه خانه فاضلاب صدرا نیز امری ناگزیر است که شهرداری صدرا در این مورد نیز اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس کمیسون سرمایه گذاری، خدمات شهر و گردشگری شورای شهر صدرا در خاتمه یادآور شد: سرانه فضای سبز فعلی در صدرا با احتساب جمعیت ۲۰۰ هزار نفر، سطح فضای سبز ۸۶ هکتار در حدود۴.۳متر مربع به ازای هر شهروند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار