مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: تمام نیرو‌های خدماتی و ماشین‌آلات خدمات شهری شهرداری قم برای پذیرایی از زائران و راهپیمایی جاماندگان اربعین در حال آماده‌باش هستند.

 سید محسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم  در نشست هماهنگی اربعین حسینی که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی در قم اظهار کرد: ستاد‌های هشت‌گانه و کمیته‌های ده‌گانه اربعین حسینی برای این امر مهم آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه از دوم شهریور تا پنجم شهریور فعالیت عملیاتی در این زمینه آغاز شده است، افزود: اولویت در خدمت‌رسانی حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران است که در این میان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به صورت ویژه خواهد داد.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: سیاه‌پوشانی مناطق شهرداری قم مسئله بسیار مهمی است که با توجه به شدت وزش باد سیاه پوشانی ابتدای محرم تکمیل می‌شود.

میرهادی با اشاره به اهمیت ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، ادامه داد: آماده‌سازی و تجهیز نزدیک به ۱۰۰ چشمه در طول بلوار پیامبر اعظم (س) از اقدامات مهم برای راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در قم است.

وی با اشاره به آماده‌باش تمام نیرو‌های خدمات شهری و فضای سبز در سطح شهر و پیرامون حرم مطهر و در سه شیفت اضافه کرد: با توجه به دمای هوا، واترجت‌ها برای مه پاشی در طول مسیر آماده شده‌اند.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه هشت دستگاه تانکر ۲۰۰۰ لیتری برای تأمین آب یخ در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: آماده‌سازی محل اسکان و استراحت‌گاه‌ها در سطح شهر و بوستان‌ها از دیگر اقدامات شهرداری قم است.

میرهادی با اشاره به اینکه مسئله ایمنی و انضباط شهری به صورت ویژه پیگیری می‌شود، ادامه داد: بنا بر این شد که سرویس‌های بهداشتی میدان آستانه به صورت کامل تا پایان ماه صفر فعال باشد.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به ایستگاه‌های صلواتی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و سطح شهر، گفت: با توجه به استقرار مخازن فان و کارتن پلاست‌ها موارد ایمنی و نظافت به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به استقرار خودرو‌های آتش‌نشانی پیرامون حرم مطهر و بلوار پیامبر اعظم (ص) افزود: استفاده از سه زبان انگلیسی، عربی و اردو در تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی سامانه ۱۳۷ به این سه زبان از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

میرهادی با اشاره به اهمیت توجه به کارکرد سامانه ۱۳۷ در راهنمایی زائران، اظهار کرد: تمام اطلاعات ستاد‌ها باید با سامانه ۱۳۷ به اشتراک گذاشته شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل در حوزه حمل‌ونقل عمومی با تمرکز بر محل اسکان زائران در امام زادگان و مسجد جمکران تصریح کرد: این اقدام در کنار خدمت‌رسانی حمل‌ونقل عمومی شهر قم به مرز مهران انجام می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار