ویژگی‌های فرهنگی و ارزشی زنان در پیاده روی اربعین دربرگیرنده متغیر‌هایی است که در رفتار مشارکت اجتماعی آنان تاثیر گذار است.

 پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خواهران ویژگی‌های فرهنگی و ارزشی زنان در پیاده روی اربعین را که دربرگیرنده متغیر‌هایی است که در رفتار مشارکت اجتماعی آنان تاثیر می‌گذارد، تشریح کرد.

 این ویژگی‌ها به شرح زیر است:

۱. نظم‌گرایی، جمع‌گرایی و میل به کار گروهی، نوپذیری، تقدیرگرایی و عدالت‌جویی، باور به ضرورت تلاش برای رفع تبعیض بین زنان و مردان در جامعه، باور به وجود نیرو‌های خارج از اراده فردی در تعیین امور و برنامه‌های زندگی است.

۲. ویژگی‌های خانوادگی زن که در تمایلات او به مشارکت و رفتار اجتماعی تاثیر دارند شامل پایگاه اجتماعی و اقتصادی خانواده، میزان پایبندی خانواده به سنت‌ها، نقش زن در تصمیم‌گیری‌ها، بعد خانواده، تعداد فرزندان و میزان انسجام خانوادگی است.

۳. ویژگی‌های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی زنان، نظیر سن، پایگاه اجتماعی اقتصادی، وضعیت تاهل، مدت اقامت در شهر، سابقه مشارکت و میزان استفاده آنها از رسانه‌ها گروهی از عوامل متغیری هستند که به‌طور گسترده‌ای تعیین‌کننده فرصت‌های رسیدن زن به موفقیت و رضامندی در زندگی محسوب می‌شود همچنین، براستفاده بهینه زنان از فرصت‌ها و وسایل نهادینه شده برای نیل به هدف‌های فرهنگی و انطباق با قواعد رفتار اجتماعی تاثیر می‌گذارند.

۴. ویژگی‌های گرایشی و انگیزشی زنان که شامل رقابت‌جویی، ازخودبیگانگی، خود اثربخشی و نیاز به پیشرفت است.

۵. تمایل زنان به مشارکت اجتماعی بر تمایلات اولیه و آمادگی روانی آنان برای عمل واقعی مشارکت و شرکت در فرایند‌های اجتماعی مانند علاقه مشارکت در امور سیاسی نظیر شرکت در راهپیمایی‌هاو انتخابات و علاقه مشارکت محیط، نظیر پاکسازی محیط، فعالیت‌های خیریه و حفظ محیطزیست دلالت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار