معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از همکاری شهرداری قم با شهرداری حیدریه نجف برای ارتقای سطح پاکیزگی مسیر نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد.

مهدی اصفهانیان‌مقدم،معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم در نشست هماهنگی ستاد اربعین که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه اربعین در شهرداری قم فعالیت خود را از دو ماه گذشته آغاز کرده و برنامه‌های جامع در حوزه‌های مختلف خدمات شهری، فرهنگی، حمل‌ونقل و ترافیک و ایمنی در دستور کار گرفته است.

وی افزود: امسال با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و تأکیدات شهردار ‎قم برنامه‌های اجرایی در سه محور ارائه خدمات به زائران در شهر ‎قم، خدمات‌رسانی در شهر‌های کرمانشاه، ایلام و مرز مهران با توجه به ابلاغ وزارت کشور و در طریق نجف و کربلا که نخستین‌بار  انجام شده، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۲ جلسه برای برنامه‌ریزی در ایام اربعین حسینی برگزار شده است، تصریح کرد: پنج جلسه در تهران در سازمان شهرداری‌ها با ریاست کمیته خدمات شهری وزارت کشور مجمع کلان‌شهر‌های ایران و مجموعه‌های فرهنگی با محوریت شهرداری تهران، چهار جلسه در استان قم با محوریت معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور زائران استانداری قم و دو جلسه در معاونت خدمات شهری شهرداری قم برگزار شده است.

اصفهانیان‌مقدم با بیان اینکه کمیته‌های مختلف همچون کمیته فرهنگی، کمیته آتش‌نشانی، حمل‌ونقل و ترافیک، انتظامی، سیما، منظر و فضای سبز شهری و کمیته اسکان با تلاش شبانه‌روزی برای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی تلاش می‌کنند، ادامه داد: بازدید‌های متعدد میدانی در دستور کار قرار گرفته است تا با محوریت شناسایی نقاط قوت و ضعف در دوره‌های گذشته بتوانیم کیفیت خدمات‌رسانی را ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری فرهنگی از خیل عظیم زائران یکی از دغدغه‌های شهرداری قم است و سازمان فرهنگی و ورزشی اقدامات زیادی را در دستور کار قرار داده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم تاکید کرد: یکی از اقدامات و اولویت شهرداری قم هماهنگی و پشتیبانی از بلوار خداکرم بوده که تا این لحظه مجموعه قرارگاه مردمی در موکب امامزاده شاه جمال از چند روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و شاهد خدمت‌رسانی مطلوبی به زائران هستیم.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به حمایت شهرداری منطقه دو از دو موکب بزرگ، اضافه کرد: شهرداری منطقه دو به دو موکب بزرگ سیدالشهدا و امامزاده شاه جمال خدمات‌رسانی همه جانبه دارد، علاوه بر پشتیبانی مناطق هشت‌گانه از قرارگاه مردمی، سازمان‌های تابعه معاونت و حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون با محوریت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک به مرز مهران اعزام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به خدمات‌رسانی زیست‌محیطی در مسیر نجف به کربلا، تصریح کرد: خدمات‌رسانی در مسیر نجف به کربلا با مشارکت مؤسسه خیریه غدیر تحت عنوان پویش «پاکیزگی به عشق حسین» صورت می‌گیرد که در این قالب، ۲۰۰۰ سطل ۱۵۰ لیتری برای کنترل مسائل مدیریت پسماند و زیست‌محیطی در یک بازه چهار روزه با که با معیار‌های زیست‌محیطی انطباق دارد، تولید شده است و به همراه ۱۰ تن کیسه زباله با شاخص‌های زیست‌محیطی و قابل بازیافت تهیه و در اختیار موکب‌داران قرار می‌گیرد.

اصفهانیان‌مقدم اضافه کرد: در راستای تأمین آب شرب، تانکر ۱۸ هزار لیتری و خودرو‌های یخچال‌دار به موکب حضرت معصومه (س) در مسیر نجف به کربلا ارسال شده است.

وی گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، متولی اصلی راهپیمایی معنوی جاماندگان اربعین سپاه استان قم، قرارگاه مردمی ۱۹ دی و حمایت‌های حوزه خدمات شهری شهرداری قم است که به همین منظور اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها: اربعین ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار