دبیر ستاد اربعین در قم گفت:زائران خارجی اربعین تاکنون از ۱۴ کشور وارد قم شده اند، در قرارگاه مردمی اربعین تلاش شده تا بهترین خدمات‌رسانی صورت گیرد.

امیر رزق‌آبادی،دبیر ستاد اربعین حسینی قم در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد اربعین قم که امروز در سالن حضرت زینب (س) استانداری قم برگزار شد با اشاره به زمینه‌سازی برای برپایی ۵۰ موکب اربعین در این استان اظهار داشت: ۲ موکب در سامرا و یک موکب نیز در شهر کاظمین عراق برپا شده‌است.

دبیر ستاد اربعین ‌در قم گفت: از قم، ۲ موکب در سامرا، یک موکب در شهر کاظمین، ۱۲۳ موکب در شهرهای نجف و کربلا و ۵۰ موکب در استان مستقر شده و طبق آخرین آمار، ۱۳۰ هزار زائر اربعین از قم عازم کربلا شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به استقرار ۱۲۳ موکب از قم در شهر‌های نجف و کربلا اظهار داشت: طبق آخرین آمار، ۱۳۰ هزار زائر اربعین از قم عازم کربلا شده‌اند که در مقایسه با سال قبل ۲۵ درصد رشد دارد.

دبیر ستاد اربعین حسینی قم ارتقای رتبه این استان در آمار زائران اعزامی به کشور عراق را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: هم اینک قم از نظر تعداد زائران اربعین در ردیف سه استان نخست کشور است.

رزق آبادی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل در ایام اربعین خاطرنشان کرد: امسال زائران در قم با معضل افزایش هزینه‌های آمدوشد مواجه نبوده‌اند.

وی همچنین با بیان این مطلب که زائران خارجی اربعین به خوبی ساماندهی شده‌اند تصریح کرد: عمود اول موکب‌های پذیرایی قم به زائران خارجی به‌ویژه پاکستانی‌ها، میانماری‌ها، هندی‌ها و کشور‌های دیگر اختصاص پیدا کرده‌است.

وی بیان کرد: زائران خارجی اربعین تاکنون از ۱۴ کشور وارد قم شده اند، در قرارگاه مردمی اربعین تلاش شده تا بهترین خدمات‌رسانی صورت گیرد.

رزق‌آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه قم در موضوع پذیرایی و اسکان زائران اربعین در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت متفاوتی دارد گفت: پس از پایان مراسم اربعین، شاهد موجی از بازگشت زائران به ایران و شهر قم هستیم، به همین دلیل خدمات‌رسانی ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد اربعین حسینی قم بیان کرد: در ایام اربعین امسال، شاهد تجمیع همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قم در خدمت‌رسانی به زائران بودیم که طبق نظر کارشناسان، امسال نسبت به سال‌های گذشته ارائه خدمات فوق العاده بوده‌است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار