نمایشگاه گروهی عکس عاشورایی «امتداد عشق» با موضوع کودکان عاشورایی در قم برگزار می‌شود.

 امیر حسامی‌نژاد، دبیر دومین نمایشگاه گروهی عکس «امتداد عشق» در گفت‌وگویی با بیان این که یکی از راه‌های ثبت آیین‌های سوگواری حضرت سید الشهداء (ع) و انتقال آن به نسل‌های آینده از طریق «عکس» است، اظهار کرد: به همین علت، برای دومین سال متوالی تصمیم به برگزاری نمایشگاه عکس در این زمینه کردیم. 

وی با اشاره به این که نخستین دوره این نمایشگاه عکس گروهی با موضوع «بانوان عاشورایی» سال گذشته برگزار و با استقبال خوب عکاسان روبرو شد، افزود: تخصصی برگزار کردن نمایشگاه‌های عکس و تمرکز عکاسان بر روی یک موضوع (سوژه) خاص، علاوه بر افزایش توانمندی عکاسان، موجب می‌شود تا مخاطبان نیز بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنند.

وی ادامه داد: آیین‌های عزاداری از جمله آیین‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر برای امام حسین (ع) و واقعه کربلا، نه تنها در استان‌های مختلف ایران، بلکه در کشور‌های گوناگون دنیا با سنت‌ها و رسوم ویژه هر منطقه برگزار می‌شود. 

حسامی‌نژاد اضافه کرد: این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم (بانوان، کودکان، کهنسالان و ...) برگزار می‌شود و مراسم سوگواری نیز با سخنرانی، مداحی، شعرخوانی، روضه‌خوانی، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، تعزیه و ... همراه است که عکاسان با تمرکز بر روی یکی از این موضوع‌ها بهتر می‌توانند، بازگوکننده فرهنگ حسینی و عاشورایی باشند. 

وی با اشاره به این که هر سال تلاش می‌کنیم که روی یک موضوع خاص نمایشگاه عکس برگزار کنیم، گفت: تمامی عکاسان تا ۷ شهریورماه امسال فرصت دارند، عکس‌های خود را با موضوع «کودکان عاشورایی» به شماره تلفن ۰۹۱۹۲۵۱۱۷۸۰ در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام ارسال کنند. 

وی با بیان این که هر عکاس می تواند ۱۰ قطعه عکس به دبیرخانه این نمایشگاه در اندازه ۴۰۰۰ پیکسل و حجم ۴ مگابایت ارسال کند، اعلام کرد: انتخاب و داوری آثار رسیده توسط دکتر کیارنگ علایی از مدرسان عکاسی انجام و نمایشگاه عکس مذکور نیز ۱۰ شهریورماه  امسال در نگارستان اشراق قم برگزار می‌شود.
 
حسامی‌نژاد گفت: به تمامی آثار راه‌یافته به نمایشگاه گواهی معتبر داده می‌شود و تمامی عکاسانی که آثار آنان به نمایشگاه راه پیدا کند، از تخفیف ۲۰ درصدی چاپ عکس در «لابراتوار هشت» برخوردار خواهند بود و نیز کارت هدیه تخفیف ۳۰۰ هزار تومانی برای خرید از فروشگاه «آقای دوربین» شهر قم اهدا می‌شود.
 
وی با بیان این که نمایشگاه گروهی عکس «امتداد عشق» توسط مؤسسه فرهنگی هنری عکاسان قم با همکاری نگارستان اشراق برگزار می‌شود؛ از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حوزه هنری استان قم، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سوهان خودکار، سبزی فلفلی، فروشگاه بزرگ «آقای دوربین» (فرورشنده انواع دوربین و لوازم عکاسی) و چاپ هشت به عنوان حامیان این نمایشگاه نام برد..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار