نمایشگاه عکس عاشورایی «امتداد عشق» با موضوع کودکان عاشورایی در نگارستان اشراق قم گشایش یافت.

امیر حسامی‌نژاد گفت: محمد اخلاقی، احمد ظهرابی، مهدی مریزاد، مهدی جعفری، امیرمسعود عربشاهی، مهدی بخشی، حمید عابدی، مهدی یعقوبی، حسین شاهبداغی، رضا رمضانی، عباس فرامرزی، محمد هاشمی، بهمن عزیزی، زهرا نظری، سحر سلطانی، هدی حاج‌غفاری و الیا یعقوبی اسامی عکاسانی است که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

او اعلام کرد: انتخاب و داوری آثار رسیده توسط کیارنگ علایی از مدرسان عکاسی انجام و نمایشگاه عکس مذکور از ۱۱ تا ۲۰ شهریورماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ در نگارستان اشراق شهر قم، واقع در خیابان شهداء (صفاییه) برای بازدید عموم به صورت رایگان دائر است.

حسامی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه یکی از راه‌های ثبت آیین‌های سوگواری امام حسین (ع) و انتقال آن به نسل‌های آتی از راه «عکس» است، گفت: به همین منظور، برای دومین سال متوالی تصمیم به برگزاری نمایشگاه عکس در این زمینه گرفتیم.

او با اشاره به اینکه اولین دوره این نمایشگاه عکس گروهی با موضوع «بانوان عاشورایی» سال قبل برگزار و با استقبال خوب عکاسان روبرو شد، افزود: تخصصی برگزار کردن نمایشگاه‌های عکس و تمرکز عکاسان بر روی یک موضوع خاص، علاوه بر افزایش توانمندی عکاسان، سبب می‌شود تا مخاطبان نیز بر روی یک موضوع خاص تمرکز کنند.

حسامی نژاد اضافه کرد: آیین‌های سوگواری از جمله آیین‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر برای حضرت سیدالشهداء (ع) و واقعه کربلا، نه تنها در استان‌های گوناگون ایران، بلکه در کشور‌های مختلف جهان با سنت‌ها و رسوم ویژه هر منطقه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این مراسم با حضور قشر‌های مختلف مردم (بانوان، کودکان، کهنسالان و …) برگزار می‌شود و آیین سوگواری نیز با سخنرانی، مداحی، شعرخوانی، روضه‌خوانی، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی، زنجیرزنی، تعزیه و... همراه است که عکاسان با تمرکز بر روی یکی از این موضوع‌ها بهتر می‌توانند، بازگوکننده فرهنگ حسینی و عاشورایی باشند و بنا داریم که هر سال این نمایشگاه را با یک موضوع خاص برگزار کنیم.

حسامی نژاد با بیان اینکه دومین دوره نمایشگاه گروهی عکس «امتداد عشق» توسط مؤسسه فرهنگی هنری عکاسان قم با همکاری نگارستان اشراق بر پا شده است؛ از معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حوزه هنری استان قم، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، انجمن عکس بسیج هنرمندان استان قم را به عنوان حامیان این نمایشگاه نام برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار