سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در کنار خدمات‌رسانی عمومی، خدمات فرهنگی در چهار نقطه از شهر قم به زائران اربعین حسینی ارائه می‌شود.

سید محمد موسوی‌منش،سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهمیت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: قم شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و به واسطه وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) بیش‌تر زائران شمال و شرق کشور و زائران کشور‌های شرقی از جمله پاکستان، هند و افغانستان که زمینی به کربلا معلا مشرف می‌شوند، از شهر قم عبور می‌کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: تا هفته گذشته بیش از ۶۰۰۰ زائر از کشور‌های ایران، ترکیه، افغانستان، میانمار و جمهوری آذربایجان در موکب‌های قم اسکان یافته و خدمات اطعام و درمان دریافت کرده‌اند.

او با اشاره به ضرورت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به این زائران گفت: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به زائرانی که از شهر قم عبور می‌کنند یا اسکان موقت دارند، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برپایی ایستگاه‌های فرهنگی همچون کودکان اربعینی، مشاوره و کافه گفتگو انجام و این مراکز در چهار نقطه اصلی شهر بر پا شده است.

موسوی‌منش خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه استکبارستیزی و نمایشگاه عکس پیاده‌روی اربعین حسینی از دیگر بخش‌های این ایستگاه‌ها است.

او تأکید کرد: تهیه ۹۰ هزار بسته‌های هدایا از جمله ۲۰ قلم کلاه، جانماز، نوشت‌افزار (لوازم‌التحریر)، کتاب و هدیه‌های کودکانه با مضامین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های جنبی این ایستگاه‌ها است.

او با اشاره به برگزاری پویش‌های فرهنگی این رویداد مهم گفت: دو پویش بزرگ نقاشی و ثبت فیلم و عکس از رویداد بزرگ اربعین در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این پویش‌ها از هدیه‌های مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم اضافه کرد: همچنین در روز اربعین برای پیاده‌روی جاماندگان؛ خیمه‌گاه فرهنگی بزرگ با برنامه‌های متنوع بر پا می‌شود.

امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی با ۴ شهریورماه مصادف شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار