مدیرکل حج و زیارت استان قم گفت: حدود ۳۸ درصد زائران قمی با وسیله نقلیه شخصی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین اقدام کرده‌اند.

اسماعیل رستمی،مدیرکل حج و زیارت استان قم با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح، گفت: تاکنون ۱۲۷ هزار زائر استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که بیش از ۸۰ درصد از زائران اربعین قم، مرز مهران برای خروج و ورود به کشور انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از مرز مهران، مرز‌های خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق، تمرچین به ترتیب بیشترین آمار درخواست زائران اربعین قم جهت خروج و ورود به کشور برای پیاده‌روی اربعین را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم بیان کرد: حدود ۳۸ درصد زائران قمی با وسیله نقلیه شخصی، ۴۶ درصد از طریق ناوگان عمومی و چهار درصد نیز به‌صورت هوایی به برای شرکت در پیاده‌روی اربعین، اقدام کرده‌اند.

وی اهمیت ثبت‌نام در سامانه سماح را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای در صورت بروز حوادث احتمالی منوط به ثبت‌نام نهایی، زائران در این سامانه است.

اسماعیلی عنوان کرد: متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین قبل از آغاز سفر برای نام نویسی به سامانه سماح به نشانی http://samah.haj.ir مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان قم در پایان اظهار امیدواری کرد که آمار ثبت‌نام زائران اربعین قم در سامانه سماح در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته باشد.

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار