موکب‌های اربعین تجلیگاه سنت مهمان‌نوازی لرستانی‌ها شده است، جایی که مردم به‌صورت خودجوش از زائران اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

موکب‌های لرستان باهمت جوانان و عاشقان اهل‌بیت (ع) در شهر‌های مختلف لرستان از جمله خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر و… برپا شده‌اند و پذیرای زائران اربعین هستند.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان دراین‌رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مردم استان لرستان، همه خادم الحسین هستند، درست است که در مرز نیستیم، اما جمعیت عمده‌ای از زائران اربعین برای رسیدن به دو مرز، از استان لرستان عبور می‌کنند و مهمان مردم لرستان هستند.

وی با تأکید بر اینکه اربعین یک حماسه بسیار بزرگ است و امروز حدود ۱۳ سال بوده که اجتماع عظیم اربعین در حال برگزاری است، عنوان کرد: امروز اربعین جهانی شده و یکی از قدرت‌های جهان اسلام به شمار می‌آید.

 

استاندار لرستان با اشاره به استقبال میلیونی از اجتماع اربعین، افزود: ما خودمان را برای خدمتگزاری به زائران اربعین در استان لرستان آماده کرده‌ایم.

شفقت با بیان اینکه در این راستا یک سازماندهی مدیریتی و خاص در استان صورت‌گرفته است، افزود: ۱۴۵ اتوبوس از لرستان برای جابه‌جایی زائران اربعین اختصاص‌داده‌شده است.

وی با اشاره به‌پیش بینی ۵۰ دستگاه مینی‌بوس برای جابه‌جایی زائران اربعین از لرستان، عنوان کرد: همچنین ۱۰۰ دستگاه سواری برون‌شهری برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده است.

 

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره تأمین امنیت راه‌ها، کنترل مسیرها، کنترل سرعت وسایل نقلیه و… در استان، بیان داشت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای تسهیل در تردد زائران اربعین در استان لرستان صورت‌گرفته است.

شفقت در بخش دیگری از سخنان خودسازماندهی و برپایی حدود ۱۰۰ موکب استان لرستان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران اربعین، عنوان کرد: بیش از ۴۰ موکب نیز در کشور عراق و شهر‌های نجف و کربلا برپا شده‌اند.

وی افزود: این ۴۰ موکب استان لرستان از مرز ایلام تا نجف و کربلا برپا شده‌اند.

 

استاندار لرستان، افزود: بیش از ۶۰ موکب نیز در داخل استان و شهر‌های مختلف لرستان به زائران اربعین ارائه خدمات می‌کنند.

شفقت با بیان اینکه همه این موکب‌ها فعال هستند، البته بعضی از آنها خیلی فعال‌تر هستند، تصریح کرد: همچنین مجتمع‌های خدماتی رفاهی در مسیر راه‌ها و همچنین شهر‌های استان به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان و دستگاه‌ها بیشتر کار ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیل در کار‌ها را انجام می‌دهند، اما باید بگوییم که واقعاً مدیون مردم هستیم، مردم استان از جیب خود برای ارائه خدمات به زائران اربعین و برپایی موکب‌ها مایه گذشته‌اند، مردم لرستان با عشق و صفا از زائران اربعین پذیرایی می‌کنند.

منبع:مهر

برچسب ها: اربعین ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.