سه روز دیگر تا نخستین تجربه میزبانی خیبر لرتباران در لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و بنابر اظهارات ورزش مردان لرستان، شرایط برگزاری بازی مقابل سپاهان اصفهان فراهم شده است.

ورزشگاه تازه تاسیس لر آرنا امسال برای تکمیل تحویل باشگاه خیبر شد و به دلیل مدت زمان کوتاه مانده تا بازی های لیگ برتر، اجرای استانداردهای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به آغاز رقابت های لیگ نرسید بنابراین ورزشگاه ۱۲ هزار نفری تختی به عنوان محل میزبانی از رقبا معرفی شد.

 

این ورزشگاه نیز به دلیل قدیمی بودن و البته عدم بهره مندی از استانداردهای مورد نظر رقابت های لیگ برتر، مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت و برگزاری دیدارهای خانگی خیبر در این محل منوط به رفع مشکلات و ایرادات مختلف شد.

 

به همین علت باشگاه خیبر، اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه های متولی دست بکار شدند تا ورزشگاه تختی خرم آباد را برای میزبانی خیبر در نخستین حضورش در بازی های لیگ برتر آماده کنند و اکنون با رفع ایرادات و مشکلات، تیم لرتباران روز جمعه در شهر خود پذیرای سپاهان اصفهان خواهد بود.

 

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته یک برای نخستین بار در طول تاریخ این باشگاه به لیگ برتر صعود کرد و جمعه ۲۶ مرداد در هفته نخست این رقابت ها مهمان هوادار تهران بود و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

 

حالا خیبر در حالی در ورزشگاه تختی خرم‌آباد میزبان سپاهان اصفهان است که این تیم هشتم مهرماه ۱۳۹۸ در رقابت‌های جام حذفی با نتیجه سه بر صفر خیبر را شکست داده است و دوم شهریور امسال باید در هفته دوم لیگ برتر به مصاف لرتباران برود.

 

سرپرست مدیرعاملی باشگاه خیبر خرم آباد در این خصوص گفت: اصلاح ۳۲ مورد ایراد سازمان لیگ در ورزشگاه تختی برطرف شد و این تیم هفته‌ دوم رقابت‌های لیگ برتر جمعه ۲ شهریور در خرم آباد، میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

 

احسان ناصر افزود: با توجه به فرصت کم تا آغاز رقابت های لیگ، همزمان با بستن تیم برای اولین بار تجهیزات زیرساختی فیزیکی و مجازی بلیط‌فروشی الکترونیک و گیت‌های ورودی الکترونیک تعبیه شد و در هفته‌ پایانی با سه شیفت کاری، در حال طراحی سایت و سامانه‌ بلیط‌فروشی هستیم.

 

وی با بیان اینکه کار طراحی سایت بلیط‌فروشی اینترنتی در مراحل پایانی و آزمایش است اظهار کرد: شماره‌گذاری صندلی‌های ورزشگاه آغاز شروع شده است و آدرس سایت بلیط‌فروشی به زودی اعلام می شود و چنانچه سامانه هفته جاری آماده نشود بلیط فروشی بازی مقابل سپاهان به صورت فیزیکی خواهد بود.

 

وی بیان کرد: نورافکن‌های ورزشگاه تختی خرم‌آباد نیز استاندارد لیگ برتری را نداشت و زیر ۶۰۰ لوکس بود که با ارتقا به حدود یک هزار و ۴۹۰ لوکس رسیده و در فاز بعدی به یک هزار و ۶۰۰ لوکس‌ خواهد رسید همچنین پروژکتورهای فاز جدید از گازی به ال‌ای‌دی تبدیل شده اند که با قطع و وصل برق، سریع به مدار برمی‌گردند.

 

ناصر افزود: جایگاه تماشاچیان طبق استاندارد موجود ایمن‌سازی، جایگاه خبرنگاران احداث، ۶۴ دوربین‌ چهره‌زن تعبیه، فاز اول سیستم صوتی اجرا، فنس‌ها مرتفع و محل‌عبور و مرور تیم‌ها جداسازی شده است.

 

وی ادامه داد: جایگاه جدا نیز برای حضور بانوان مشخص و با ورودی‌های جدا از آقایان آماده‌سازی شده که البته حضور این قشر منوط به مجوز شورای تامین استان است.

 

ناصر همچنین اظهار کرد: اسکوربرد ( تابلوی نمایش امتیازات) ورزشگاه پس از ۲ دهه تعمیر، تجهیز و به‌روزرسانی، اتاق var یا همان کمک داور ویدئویی تعبیه، محل قرارگیری افراد کنترل و نظارت دوربین‌های تماشاچیان و محیط تجهیز شد و در اختیار نهاد نظارتی و امنیتی قرار گرفت.

 

وی اشاره کرد: باشگاه خیبر به دلیل اقدامات صورت گرفته از طرف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مورد تقدیر قرار گرفته است اما بدون شک هیچ کاری بی‌نقص نیست و پیشاپیش از هواداران بابت نقص‌ها عذرخواهی می‌کنیم.

مدیر شرکت مخابرات منطقه لرستان نیز گفت: امکان برقراری شبکه فیبر نوری در ورزشگاه تختی خرم آباد طبق استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا با هدف دسترسی هواداران تیم خیبر و تماشاچیان مسابقات لیگ برتر به اینترنت پرسرعت فراهم شد.

 

نبی اله شمسی فر اظهار کرد: با راه اندازی این شبکه همه ارتباطات پرسرعت داخل ورزشگاه تختی بر روی شبکه فیبر نوری و سامانه‌های بی‌سیم وای‌فای به شبکه مخابرات کشور انتقال می‌یابد و امکان اتصال سرویس‌های مختلف مانند شبکه‌های تلویزیونی و دوربین‌های تصویربرداری به آن وجود دارد.

 

وی عنوان کرد: همچنین تدابیر لازم توسط اپراتور همراه اول جهت افزایش پهنای باند برای پوشش شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه تماشاچیان مسابقات فوتبال در ورزشگاه فراهم شده است.

 

خیبر آماده میزبانی از سپاهان در لیگ برتر است

 

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این باره می گوید: تمامی ایرادات ورزشگاه تختی خرم‌آباد از سوی سازمان لیگ برطرف شده و خیبر لرتباران آماده میزبانی از تیم سپاهان در هفته دوم لیگ برتر است.

 

وحید والی‌زاده مرادی اظهار کرد: میزبانی بی‌نظیر لرتباران در تمامی مقاطع زبانزد است و امیدواریم این مهم در لیگ برتر اجرایی و موجب افزایش روحیه بازیکنان شود تا سالیان متمادی شاهد حضور خیبر در بالاترین سطح مسابقات فوتبال کشور باشیم.

 

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی برای نخستین میزبانی خیبر در لیگ برتر ضروری است و هواداران باید جزیی ترین مسایل را رعایت کنند چراکه استانداردهای فدراسیون فوتبال برای برگزاری بازی باید رعایت شود که این مهم، مستلزم همکاری هواداران است.

 

وی ادامه داد: پرتاب بطری آب معدنی موجب جریمه های عمومی و همچنین جریمه هایی برای باشگاه می‌شود که می‌تواند عواقب بسیاری داشته باشد.

 

والی‌زاده مرادی افزود: بیش از ۳۰ مورد نقص ورزشگاه تختی خرم‌آباد از سوی سازمان لیگ اعلام و با تلاش شبانه روزی و حمایت استاندار لرستان برطرف شد بنابراین آماده میزبانی از تیم سپاهان اصفهان در روز جمعه دوم شهریور خواهیم بود.

منبع:ایرنا

 

برچسب ها: خیبر خرم آباد ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.