استاندار لرستان گفت: کنگره شهدای غریب در استان برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت بیست و سوم مرداد ماه در جلسه‌ی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این کنگره کارگروهی با حضور مدیران ذیربط تشکیل خواهد شد.

 

وی در خصوص زمان برگزاری این کنگره اظهار کرد: این کنگره مهرماه آینده برگزار خواهد شد.

 

استاندار لرستان هدف از برگزاری این کنگره را ادای احترام به مقام اسرای جنگ تحمیلی که در زمان اسارت به شهادت رسیدند برشمرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از این شهدا با عنوان شهدای غریب یاد کردند و ما هم وظیفه داریم علاوه بر بزرگداشت این بزرگواران، منش و اعتقاد راسخ ایشان را برای نسل جوان تبیین کنیم.

 

شفقت تعداد شهدای غریب در کشور را بیش از هزار تن عنوان کرد و گفت: در لرستان تعداد ۱۶ شهید غریب داریم که در کنگره پیشرو از خانواده ایشان و آزادگان هم استانی تقدیر خواهد شد.

 

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از برنامه‌های جدی نظام جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: مجموعه کارگزاران و فعالان نظام باید خود را مانند ایثارگران دانسته و به تمام معنا در مسیر انقلاب به مردم خدمت کنند.

 

استاندار بر حضور تمام و کمال مسئولین، مدیران دستگاه ها، صداوسیما و فعالین رسانه‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و گفت: کوتاهی در مورد گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به هیچ عنوان قابل بخشش نیست.

 

شفقت تاکید کرد: ما به عنوان مسئول در کنار مردم موظفیم به جوانان یادآوری کنیم که وارث چه انقلاب و چه بزرگوارانی هستند که در سخت‌ترین شرایط با استقامت از آرمان‌های این انقلاب دفاع کردند.

 

جلسه‌ی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برگزار شد.

 

برچسب ها: استاندار ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.