امام‌جمعه بروجرد گفت: مالکان کارخانه نساجی بروجرد با اخراج کارگران و عدم پرداخت حق‌وحقوق آنها ظلم بزرگی را در حق این قشر وارد کرده‌اند.

سید علی حسینی اظهار داشت: مالکان کارخانه نساجی بروجرد با اخراج کارگران و عدم پرداخت حق‌وحقوق آنها ظلم بزرگی را در حق این قشر وارد کرده‌اند.

وی بیان کرد: کارخانه‌های نساجی بروجرد یک شرکت بزرگ تولید پارچه در شهرستان بروجرد و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پارچه در ایران است.

امام‌جمعه بروجرد، ادامه داد: این شرکت مجموعه‌ای از چند کارخانه مجاور و مرتبط با هم است که خطوط مختلف فراوری، آماده‌سازی، تولید پارچه و رنگ‌آمیزی آن را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسینی، اظهار کرد: کارخانه نساجی بروجرد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و در ۱۳۰ هزار مترمربع مساحت بنا در سال ۱۳۶۲ تأسیس شد

وی افزود: این کارخانه در طی این سال‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرده است تا اینکه در سال ۸۹ این کارخانه با دارابودن ۳۰ میلیارد تومان پارچه در انبار و پنج میلیارد تومان پول در حساب کارخانه، بسیار ارزان و با مبلغی بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان فروخته شد.

۸۵۰ کارگر نساجی بروجرد اخراج شدند

امام‌جمعه بروجرد، عنوان کرد: این در حالی است که پرداخت این مبلغ نیز به‌صورت یکجا نبود؛ بلکه پنج میلیارد تومان نقد و مابقی در چند اقساط پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام حسینی، اظهار کرد: درآمد سال ۱۴۰۱ این کارخانه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و درآمد سال ۱۴۰۲ آن نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: علاوه بر این در چند مرحله مبلغ ۴۵۵ میلیارد تومان نیز از دولت وام دریافت کرده‌اند.

امام‌جمعه بروجرد، بیان کرد: در مجموع بالغ بر دو میلیارد و ۲۵۵ میلیارد تومان درآمد داشته است و ۴۵۵ میلیارد تومان نیز وام دریافت کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی، گفت: برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق و مزایا و… هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بیشتر درآمدشان باقی‌مانده است؛ اما متأسفانه اعلام ورشکستگی کرده است و ۸۵۰ نفر از کارگران را نیز اخراج کرده است و بیش از ۴-۵ ماه است که به کارگران حقوق و دستمزدی پرداخت نشده است.

این همه پول و سرمایه کجا رفته است؟

امام‌جمعه بروجرد، افزود: جای بسی تعجب است که این همه پول و سرمایه کجا رفته است که این گونه کارگران از کار اخراج و هیچ‌گونه حقوق و مزایایی نیز دریافت نمی‌کنند؟

حجت‌الاسلام حسینی، اظهار کرد: باید به‌صورت ویژه حسابرسی این کارخانه صورت گیرد تا مشخص شود، چرا باوجوداینکه امکانات و حمایت‌های دولتی بسیاری از این واحد تولیدی شده و درآمد زیادی نیز داشته است چرا باز هم نیروهای این کارخانه اخراج می‌شوند.

وی با تأکید بر حل مشکل کارخانه نساجی بروجرد، گفت: برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی و مدیران نساجی بروجرد به حقوق کارگران بی‌توجهی می‌کنند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

امام‌جمعه بروجرد، افزود: باید تلاش کنیم مشکلی از مشکلات کارگران رفع کنیم نه اینکه با اخراج بر مشکلات آنها اضافه کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی، از مسئولان استانی خواست به مسئله اخراج کارگران نساجی بروجرد، عدم پرداخت حق‌وحقوق کارگران و… توجه و پیگیری و بررسی‌های لازم را انجام دهند و نگذارند حق کارگران زحمت‌کش این کارخانه تضییع شود.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.