مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری سی و ششمین جشنواره تئاتر استان لرستان خبر داد.

 اعظم روانشاد در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره تئاتر استان لرستان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌ها ایجاد تعامل میان هنرمندان و ایجاد رقابت سالم در تولید آثار فاخر نمایشی است، اظهار داشت: آثار ارائه شده در یک جشنواره، حاصل تلاش و فعالیت یک‌ساله و بلکه بیشتر یک هنرمند است و یقیناً نتیجه جشنواره باید به توانمندسازی بهتر و بیشتر فعالان این حوزه بیانجامید.

وی جشنواره استانی تئاتر را مقدمه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دانست و افزود: معمولاً هنرمندان چندین ماه در شهرستان‌های مختلف تلاش می‌کنند تا وارد بخش رقابتی استان شود و سپس به جشنواره فجر راه یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: هنرمندان تئاتر لرستان علی‌رغم محدودیت‌های کاری خود، تمام تلاششان را برای فراهم‌آوردن ابزار و ادوات صحنه به کار می‌برند تا بتوانند، مفهومی اصیل را با زبان زیبای هنر به جامعه منتقل کنند.

روانشاد، افزود: هنرمندان با حضور خود در جشنواره تئاتر استانی، ضمن ارائه توانمندی‌های خود، آثارشان را در معرض نقد قرار خواهند داد که این امر می‌تواند در پربارتر شدن و حرفه‌ای‌تر شدن آثار تولیدی آنان کمک‌کننده باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های تئاتر نقش بسزایی در ارتقا جایگاه این هنر دارند، افزود: هر جشنواره‌ای کارکردهای فرهنگی هنری دارد و در طول این سال‌ها جشنواره‌های تئاتر هم در رشد کمی و کیفی هنرهای نمایشی تأثیر داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تأکید کرد: برگزاری این جشنواره و ارائه مفاهیم و موضوعات اصیل اسلامی ایرانی که در راستای اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است اهداف اجتماعی‌ای را هم به دنبال خواهد داشت که تسری این اهداف در جامعه می‌تواند به پویایی جامعه بینجامد.

روانشاد با تأکید بر اینکه جشنواره تئاتر لرستان باید به بهترین شکل برگزار شود به انتخاب اعضای جدید انجمن هنرهای نمایشی استان اشاره کرد و افزود: با وجود این انجمن پرتوان و تازه‌نفس انتظار می‌رود جشنواره تئاتر امسال در لرستان نمود خوبی داشته باشد و جشنواره‌ای متفاوت‌تر از سال‌های گذشته را شاهد باشیم

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت همه دست‌اندرکاران این حوزه و به‌ویژه اهالی تئاتر برای هرچه پربارتر شدن این جشنواره استفاده کرد، افزود: لازم است که برنامه‌های جانبی ویژه و متنوعی در این زمینه برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ضمن تقدیر از همکاری‌های خوب شهرداری و شورای شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد در برگزاری دوره قبل جشنواره تئاتر استان، گفت: لازم است از ظرفیت‌های مشترک دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری در استان بیشتر استفاده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.