مدیرعامل شرکت گاز لرستان از گازرسانی به شهر بزنوید به‌عنوان تنها شهر بدون گاز لرستان، تا آخر امسال خبر داد.

کرم گودرزی در سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۳۳۱ روستای لرستان از مجموع دو هزار و ۴۴۷ روستای واجد شرایط گازرسانی، از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: حدود ۳۸ روستای استان در هفته دولت امسال از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ صنعت کوچک و بزرگ استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، عنوان کرد: از مجموع ۳۳ شهر استان نیز، ۳۲ شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و تنها شهر «بزنوید» الیگودرز مانده که عملیات گازرسانی به آن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، بیان داشت: عملیات گازرسانی به شهر «بزنوید» تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و این شهر نیز به شهرهای گازدار استان اضافه خواهد شد.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۸۴ روستای استان در حال انجام است، افزود: این عدد علاوه بر ۳۸ روستایی است که عملیات گازرسانی به آنها در هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این روستاهای بدون نعمت گاز به طور عمده مربوط به شهرستان معمولان هستند، این شهرستان نیز از شهرستان‌های تازه‌تأسیس لرستان به شمار می‌رود.

صنایع بزرگ و شهرهای مهم ۲ خط تأمین گاز دارند

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با تأکید بر اینکه تا آخر امسال این تعداد روستا نیز به جمع روستاهای گازدار لرستان اضافه خواهند شد، گفت: گام بعدی ما این است که بهره‌وری و کیفیت خدمات‌دهی را در استان افزایش دهیم.

گودرزی با تأکید بر اینکه در این راستا چند پروژه را در دستور کار داریم، افزود: در شهرستان ازنا و الیگودرز که مناطقی صنعتی و همچنین سردسیر بودند، یک خط لوله فشارقوی گاز را به طول ۲۳۰ کیلومتر تعریف کرده‌ایم.

وی گفت: در آینده این خط می‌تواند یک خط اختصاصی برای پایداری و تأمین گاز برای این دو شهرستان باشد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در ادامه سخنان خود، بیان داشت: برای الشتر، نورآباد و فیروزآباد نیز یک خط اختصاص گاز پیش‌بینی‌شده است.

گودرزی، تأکید کرد: الان صنایع بزرگ و شهرهای مهم استان به طور عمده دارای دو خط تأمین گاز هستند، اگر خدایی ناکرده جایی دچار مشکل شدیم، خط دیگر را وارد مدار می‌کنیم.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.