مقام فرانسوی گفت اگر اوکراین درخرابکاری نورد استریم دست داشته است کمک اروپا به کی‌یف باید قطع شود.

 فلوریان فیلیپات، رهبر حزب فرانسوی «میهن پرستان» گفت: اگر دخالت اوکراین در انفجار‌های خطوط لوله گاز نورد استریم ثابت شود، اتحادیه اروپا باید هرگونه کمک به کی یف را متوقف کند.

به گزارش تاس, وی گفت: اگر مشخص شود که اوکراین مسئول این انفجار‌ها است، این خرابکاری باید به عنوان یک اقدام تجاوزکارانه علیه ما تعبیر شود که موضوع همکاری با کی یف، حمایت مالی و نظامی از آن را زیر سوال می‌برد.

او همچنین سکوت محتاطانه مقامات فرانسوی و رهبری اتحادیه اروپا در مورد اقدام خرابکارانه در نورد استریم را به شدت محکوم کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد که این نظریه که اقدام خرابکارانه در خطوط لوله گاز توسط یک گروه شش نفره اوکراینی بدون هیچ گونه حمایت خارجی انجام شده است، غیر محتمل به نظر می‌رسد. 

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: غرب موظف به بررسی پرونده انفجار در خط لوله نورد استریم است.

ماریا زاخارروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با نشریه روسی ایزویستیا در پاسخ به این سوال که چرا آلمان بعد از دو سال تصمیم گرفت موضوع انفجار در خط لوله نورد استریم را بررسی کند، تصریح کرد: وظیفه غرب شانه خالی کردن و زیر بار مسئولیت نرفتن است.

اواخر سپتامبر سال ۲۰۲۲ (شهریور و مهر ۱۴۰۱) سوئدی‌ها اولین بار خبر انفجار خطوط لوله نورداستریم را منتشر کردند.پس از این حادثه، دفتر دادستانی کل روسیه پرونده جنایی را به اتهام تروریسم بین المللی آغاز کرد.

سیمور هرش، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی پیشتر با انتشار مقاله‌ای به نقل از منابع ناشناس در داخل واشنگتن افشا کرد که مواد منفجره در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر ۱۴۰۱) توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده و نروژ زیر خطوط لوله نورداستریم کار گذاشته شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار