نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به پیچیده بودن مذاکرات با مقاومت فلسطین، از فشار بر روی کابینه خود انتقاد کرد و گفت که تل‌آویو به شروط خود پایبند است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه مدعی شد که فشار سیاسی و نظامی به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تنها راه آزادی اسرای صهیونیست است.

نتانیاهو و اعضای کابینه‌اش که مانع اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات آتش بس و در نتیجه تبادل اسرا در غزه هستند، مدعی شد: ماه مذاکرات بده و بستان را مدیریت می‌کنیم نه مذاکراتی که صرفاً بر مبنای دادن [امتیاز]باشد و اصولی که وضع کرده‌ایم برای امنیت اسرائیل ضروریست.

روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه دوحه پایتخت قطر میزبان مذاکرات آتش‌بس در غزه با حضور آمریکا، مصر و قطر بود، مذاکراتی که حماس در آن شرکت نکرد و اعلام کرد که به جای مذاکره جدید باید بر توافق قبلی متمرکز بود.

براساس بیانیه صادره این مذاکرات بزودی در قاهره از سرگرفته می‌شود. این مذاکرات پس از ترور رئیس فقید دفتر سیاسی حماس اسماعیل هنیه در تهران برگزار شده است، اقدامی تروریستی که ایران اعلام کرد پاسخ پشیمان کننده‌ای به رژیم اسرائیل خواهد داد و به گفته کارشناسان، آمریکا و کشور‌های عربی امیدوارند آتش‌بس، ایران را از انتقام گیری منصرف کند.

مقامات اسرائیلی معتقدند نتانیاهو برای نجات حیات سیاسی خود تمایلی به پایان جنگ ندارد و رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره هم می‌گوید که اگر نتانیاهو آتش‌بس را با شرایط متعادل بپذیرد، باید با قدرت خداحافظی کند.

نتانیاهو که مانند سایر مسئولان رژیم صهیونیستی به شدت نگران پاسخ محور مقاومت به ترور شهیدان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و فؤاد شکر از فرماندهان ارشد جنبش حزب الله لبنان است، مدعی شد: اسرائیل آماده مقابله با هرگونه تهدیدی است چه با دفاع چه با حمله.

نخست وزیر اسرائیل با بیان اینکه ما در حال انجام مذاکره هستیم، نه امتیازدهی، مدعی شد: حماس همچنان مخالف پذیرش توافق است. ما به شروطی پایبند هستیم که در مذاکرات ترسیم کرده‌ایم و این شروط برای امنیت اسرائیل حیاتی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این ادعا که فشار در مذاکرات باید بر روی حماس و یحیی سنوار باشد، نه کابینه اسرائیل، گفت: ما در حال مدیریت مذاکرات بسیار پیچیده‌ای هستیم باید مذاکرات را مدیریت می‌کنیم تا ربوده شدگان را آزاد کنیم به نظر من فشار نظام و دیپلماسی تنها راه برای نجات اسرای ماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار