نخست وزیر لبنان اعلام کرد الجزایر تصمیم گرفته است برای راه اندازی مجدد نیروگاه‌ها و وصل شدن برق در این کشور، اقدام به ارسال نفت کند.

 «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان امروز یکشنبه اعلام کرد الجزایر تصمیم گرفته است برای عبور لبنان از بحران کنونی قطع برق، برای این کشور نفت بفرستد.

به نقل از رسانه‌های لبنان، میقاتی افزود: در تماس با «نذیر العرباوی» نخست وزیر الجزایر درباره روابط دو کشور گفتگو کردیم. نخست وزیر الجزایر با اعلام حمایت از لبنان تأکید کرد عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر، دستور تامین مقادیری نفت برای کمک به لبنان برای عبور از بحران کنونی قطعی برق در کشور را صادر کرده است.

میقاتی با تقدیر از رئیس جمهور الجزایر برای این اقدام، از نخست وزیر این کشور نیز به خاطر حمایت مداوم الجزیره از لبنان در همه زمینه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

روز شنبه شرکت برق لبنان اعلام کرد به دلیل تمام شدن سوخت نیروگاه ها، برق سراسر این کشور از جمله اماکن و تأسیسات مهم مانند فرودگاه‌ها، بنادر و زندان‌های این کشور قطع شده است.

شرکت برق لبنان تأکید کرد قطع برق به دلیل از کار افتادن آخرین بخش فعال در نیروگاه الزهرانی بوده است.

این شرکت، دلیل از کار افتادن نیروگاه مذکور را تمام شدن سوخت موجود در منبع این نیروگاه دانست و تاکید کرد: کلیه اقدامات پیشگیرانه ممکن را به منظور طولانی کردن دوره تولید برق تحت شرایط ویژه کنونی انجام داده است.

این شرکت افزود که پس از تأمین گازوئیل، یک بار دیگر نیروگاه‌هایی را که به ناچار از خدمت رسانی خارج شده اند در راستای ذخیره سازی، راه اندازی مجدد خواهد کرد.

به نوشته روزنامه لبنانی «النهار»، «فادی الحسن» مدیر کل هوانوردی فرودگاه بیروت در اولین اظهار نظر خود پیرامون این بحران، تأیید کرد که فرودگاه در حال حاضر برق را از ژنراتور‌ها تامین می‌کند و ما امیدواریم که بحران مدت زیادی طول نکشد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار